Gå til innhold

Kjøpe PS4 i USA


Ruttis90

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg er for tiden utvekslingsstudent på UC Berkeley i USA og skal være det frem til jul. Jeg har altså muligheten til å kjøpe playstation 4 til $400 noe som vil si rundt 2500 nok.
Det jeg lurer på er rett å slett om det vil oppstå noen problemer når jeg kommer hjem til Norge?
Vet at de har fjernet regionsperren på ps4, så det vil bli problemfritt.

Så er det eneste "problemet" at jeg må kjøpe europeisk strømkabel? Noen som har kjøpt fra USA eller ha peiling?

Mvh Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.. Jeg er for tiden utvekslingsstudent på UC Berkeley i USA og skal være det frem til jul. Jeg har altså muligheten til å kjøpe playstation 4 til $400 noe som vil si rundt 2500 nok.

Det jeg lurer på er rett å slett om det vil oppstå noen problemer når jeg kommer hjem til Norge?

Vet at de har fjernet regionsperren på ps4, så det vil bli problemfritt.

 

Så er det eneste "problemet" at jeg må kjøpe europeisk strømkabel? Noen som har kjøpt fra USA eller ha peiling?

 

Mvh Arild

Ps3 har og alltid vert regionfri, og samme med ps4, men uansett så vil konsollen virke som en norsk konsoll her i landet, eneste du trenger å kjøpe er en strømkabel fra konsoll som passer i norsk stikkontakt når du kommer hjem, du vil ikke trenge omformer eller noe, eneste som er minus ved å handle i usa er att man får ikke 5års reklamasjon på produktet, får kun garanti som gjelder fra produsent...

 

og du vil ikke kunne spille av norske filmer som er sone2, men tror ikke det er så mange som er sperret på sone2 siden amerikanske konsoller kjører sone 1 på blurayspilleren, så kun spill er 100% sonefrie

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med det er så mange som har rapportert problemer med maskinene, bråk/overoppheting osv.. Da er det greit å betale en tusenlapp ekstra og ha garanti fra butikken i norge, og sleppe å tenke på at du kanskje en dag MÅ sende maskinen til USA fra norge f.eks.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Okey, ja det beste er vel å kjøpe en ny strømledning for å slippe adapter.

Noen som vet hva noe sånt heter, er det noe sånt: http://www.amazon.com/SF-Cable-European-Power-IEC320/dp/B0017UH3QQ

For det er vel ikke mulig å bruke strømkabelen fra ps3?

 

Arild

 

Du kan bruke strømkabelen fra ps3.

 

Dette ble sagt i en review i USA:

 

If you already have a PlayStation 3 to swap out, your work is practically done. Amazingly, the new PlayStation 4 is actually smaller than its predecessor, and uses practically all the same cables. You can plug in the same exact figure-eight power cable and HDMI cable and be good to go, adding Ethernet or optical audio if you need to.

 

All you would need to use US PS4 in Europe is standardized cable with plug used in your country (as seen http://www.consolema...s/fig8pwr11.jpg and http://ak.buy.com/PI...0/223736417.jpg).

Endret av Eyerock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med det er så mange som har rapportert problemer med maskinene, bråk/overoppheting osv.. Da er det greit å betale en tusenlapp ekstra og ha garanti fra butikken i norge, og sleppe å tenke på at du kanskje en dag MÅ sende maskinen til USA fra norge f.eks.

Mange rapporterte problem? Har lest 0,4% av konsollene som er solgt har problemer, noe jeg anser som ca ingenting. :p

Lite dilemma på om jeg skal kjøpe/ikke kjøpe. Ser at de er utsolgt overalt på de som koster 3500kr i Norge, noe de kanskje ikke får inn igjen før jul i det hele tatt?

 

 

Lenke til kommentar

Mange rapporterte problem? Har lest 0,4% av konsollene som er solgt har problemer, noe jeg anser som ca ingenting. :p

Lite dilemma på om jeg skal kjøpe/ikke kjøpe. Ser at de er utsolgt overalt på de som koster 3500kr i Norge, noe de kanskje ikke får inn igjen før jul i det hele tatt?

 

 

 

Komplett og MPX.no fikk tilsammen over 7000 forhåndsbestillinger og det er kun 2000 som får konsollen før jul.

 

Tror elkjøp fjernet PS4 fra sidene sine pga av den store interessen, tror alt håp for og få PS4 konsoll før jul nå var borte siden slutten av august / starten av september, borsett fra på finn.no.

Men nå mister denne posten emnet sitt, vi prater om forhåndsbestillinger - vi bør forholde oss til tråden som heter:

Forhåndsbestilling av Playstation 4
Lenke til kommentar

Har hatt en amerikansk PS4 i en uke nå.

 

Du kan enten bruke strømkabelen som medfølger + reiseadapter, eller kjøpe en strømkabel på Clas Ohlson (ååå så dyrt).

 

PS4 er sonefri på spill, men låst på blurays og DVD. Det vil si du kun kan spille av Sone A (og sonefrie) blurays og sone 1 (og sonefrie) DVDer. Sjekk hvilke bluray-filmer som er sonefrie her: http://regionfreemovies.com/

 

Om du har noen flere spørsmål så bare fyr løs :)

Endret av ballerusk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...