Gå til innhold

[Løst] Root hjelp S3 4G (LTE)


DnS94

Anbefalte innlegg

Jeg har da bestemt meg for å roote mobilen min, men blir så forvirret av alle de modell nummerene,versjon nr, og riktig Andriod osv. som skal være riktig for å kunne roote den uten å "bricke" mobilen. Så det jeg lurte på om var om jeg kan roote ( og evt. få installert cyanogenmod) mobilen min, evt. en torturial som er spesifik til min mobil.

 

Mobilen er en Samsung Galaxy SIII 4G med Andriod 4.1.2

Grunnbåndversjon: I9305XXBMH3

BUILD NUMMER: JZO54K.I9305XXBHI3

Endret av Dinesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.amobil.no/artikler/tips-na-er-det-kjempelett-a-bytte-android-pa-mobilen/154029

 

Programmet der gjør alt for deg, bare å koble telefonen til pc-en etter at du har installert installeren.

 

Edit: Etter og har gått igjennom listen over støttede telefoner, ser jeg at i9305 ikke står oppført, så da spørs det om du kan bruke det allikevel.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

http://www.amobil.no/artikler/tips-na-er-det-kjempelett-a-bytte-android-pa-mobilen/154029

 

Programmet der gjør alt for deg, bare å koble telefonen til pc-en etter at du har installert installeren.

 

Edit: Etter og har gått igjennom listen over støttede telefoner, ser jeg at i9305 ikke står oppført, så da spørs det om du kan bruke det allikevel.

Yeah, det er det som er problemet, var det programmet jeg prøvde først men så stod det at "This device is not supported" så da måtte jeg finne andre muligheter, men alt det surret med at alt må være riktig gjør meg så forvirret.

Lenke til kommentar

Meiner operasjonen skal vere lik som for vanlig S3. Skreiv en guide for ei stund sidan i S3-tråden.

Filene du trenger er nok litt annleis, skal legge dei ved. :)

 

Hadde lite å gjere på i kveld, så tenkte eg kunne skrive en enkel guide for rooting på norsk! Såg ikkje noken kort guide i førstepost utenom lenker til XDA-forumet, så tenkte det kunne vere greit for dei som aldri har gjort det før, men som kunne tenke seg å prøve. smile.png


Først en liten disclaimer: Eg fråskriv meg alt ansvar for kva du gjer med telefonen din. Det er liten sjanse for at det skjer noko gale, men dersom telefonen din skulle bli øydelagd som følgje av noko du gjer, står eg ikkje ansvarleg. Det er du sjølv som vel å gjere desse modifikasjonane.

Ved å roote telefonen mister du eigentleg garantien, men det er mogeleg å nullstille telefonen heilt. Dette kan vere risikabelt, men eg kan bekrefte at det fungerer som det skal. Kanskje eg skriv ein guide på norsk på eit seinare tidspunkt. Får sjå korleis responsen på denne posten blir først. smile.png


Du trenger:
- Odin
- CF-Root-SGS3-v6.4 (6.4 er per dags dato nyaste versjon)

Filene kan lastast ned her:
attachicon.gifRoot Galaxy SIII GT-I9300.zip.



Før du begynner med det som står nedanfor, sjekk at alle Kies-prosessar på datamaskina er avslutta heilt.

  • Last ned Odin og CF-root, og legg dei i ei mappe du lett finn dei igjen (f. eks skrivebordet).
  • Koble telefonen frå PC-en.
  • Start Odin.
  • Klikk på PDA-knappen, og vel filen du lasta ned (CF-Root-SGS3-v6.4)
  • Slå på USB-debugging under Innstillinger>Utvikleralternativer.
  • Start telefonen i download-modus. Dette gjer du ved å slå av telefonen heilt, og trykke inn volum-ned-, home- og power/påknappen samtidig. Trykk deretter volum-opp for å fortsette til download-modus.
  • Koble telefonen til PC-en. I Message-boksen nede til venstre skal det kome opp «Added!!». Dersom det ikkje kjem opp, sjekk ein gong til at driverane til telefonen er installerte. (Desse blir installert automatisk når du installerer Kies. Dersom du ikkje har installert Kies, kan du laste ned her.)
  • Sjekk at Repartition IKKJE er huka av.
  • Trykk på Start-knappen.
  • Vent på at Android skal restarte.


For å sjekke om du har root-access kan du laste ned root-apps, som f. eks. Titanium Backup, Adfree Android, eller Root Explorer. smile.png

Originalpost frå xda-developers.com

 

 

 

Den filen skal vere rett. Eg tar som sagt ikkje noko ansvar dersom det skulle skje noko, men om det skulle vere tilfellet, er det ikkje vanskelig å fikse igjen.

CF-Auto-Root-m3-m3zh-gti9305.tar.md5.zip

Endret av medlem-156941
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av meningen med backup er nettopp at uforutsigbare ting kan skje og tar du IKKE backup så skjer nettopp det som ikke skulle skje. Så uansett hva som skal, burde eller kan skje, ta alltid backup før man gjør sånne ting. ;)

Ja vet jo det, men det er så mye styr å få en fullstendig backup av en unrooted Andriod og jeg vil helst ha ting som det var og jeg har hørt at root kan både wipe ut alt og beholde alt som det var så jeg ville forsikre meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...