Gå til innhold

Joggeturer i vinterkulda?


Lady_A

Anbefalte innlegg

Heisann!


Av en eller annen ironisk grunn så var motivasjonen min til å trene på bunn i sommer, men jeg har nå fått utrolig lyst til å begynne å jogge igjen (hadde en utrolig god kondisjon i mine yngre dager).
Det kalde, friske været oppfordrer meg til å ta lange turer og ett par to tre joggeturer i uka også.

Noen tips til bekledning osv til joggetur i vinterkulda?
Frykter å bli syk og hjemmeliggende om jeg ikke gjør det riktig :)

Takk på forhånd for svar!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringsmessig for min del så kommer bekledningen naturlig nok en del ann på hvor kaldt det er, men som regel for meg på vinteren når det er ganske kalt, så pleier jeg å ha stillongs (kan droppes om det er vindstille og varmt), treningsbukse, trenings t-skjorte og treningsoverdel + vanter og evt lue. om det blåser mye kan det være greit med en buff/balaklava i halsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På de kaldeste dagene løper jeg i superundertøy + skibekledning.

 

Noe sånt som dette:

Bukse

Jakke

Superundertøy

 

I tillegg pleier jeg å løpe med pannebånd, siden jeg blir veldig lett kald på ørene, men samtidig alt for varm i toppen. Hansker er også er must. Jeg bruker også egne sko for løping om vinteren. Disse har jeg kjøpt i en halv størrelse større enn sommerskoene slik at jeg får plass til et par skikkelige sokker.

 

Med denne bekledningen skal det være bra kaldt før det blir ubehagelig...så lenge en holder seg i bevegelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...