Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk skriftlig eksamen privatist-2013


Anbefalte innlegg

En sekser er jo ikke helt umulig. Vennina mi fikk det, og hun hadde en god del store gramatikk feil :S Bør jeg klage?

 

Hmm. Definer "store grammatikk feil". Jeg tror rett og slett ikke på at hun hadde mange store feil hvis hun fikk 6. Et godt språk og god flyt kan sammen med et godt innhold kompensere for en del store grammatikk feil, men blir det for mange av dem, så ryker sekseren. Karakteren skal uansett settes på bakgrunn av en helhetsvurdering.

 

Når du selv på norsk skriver "vennina" og "gramatikk", så vitner ikke det om at du har et fryktelig godt språkøre, men ... Hvis du må ha en sekser, så ville jeg ha klaget. Hvis du uansett må ta eksamenen om igjen for å få 6, så har du ingenting å tape.

 

Mitt klare råd er å klage hvis du ha 6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hmm. Definer "store grammatikk feil". Jeg tror rett og slett ikke på at hun hadde mange store feil hvis hun fikk 6. Et godt språk og god flyt kan sammen med et godt innhold kompensere for en del store grammatikk feil, men blir det for mange av dem, så ryker sekseren. Karakteren skal uansett settes på bakgrunn av en helhetsvurdering.

 

Når du selv på norsk skriver "vennina" og "gramatikk", så vitner ikke det om at du har et fryktelig godt språkøre, men ... Hvis du må ha en sekser, så ville jeg ha klaget. Hvis du uansett må ta eksamenen om igjen for å få 6, så har du ingenting å tape.

 

Mitt klare råd er å klage hvis du ha 6.

 

 

Jaha, så du er norsklærer?=) Og det er norsk eksamen jeg spør deg om eller? Det jeg prøver å utrykke er gjennom ren frustrasjon. Jeg skriver ikke akkurat en doktorgrad avhandling her, så jeg ser ikke igjennom norsk feilene mine. Jeg skjønner bare ikke hva de ser etter i en sekser besvarelse. Leverte flere innleveringer på privatistskolen jeg går på. Fikk 5 seksere og 3 5ere på de totalt 8 innleveringene. De gangene jeg fikk 6, så hadde ikke læreren min no ordentlig begrunnelse på det heller, og en sånn ordentlig begrunnelse får jeg nok ikke av privatistkontoret heller.

 

 

Jeg går på privatistskole og læreren jeg hadde er sensor selv. Jeg leker ikke lærer, men HAN pleide å si at store grammatikk feil er f.eks. feil verbøyning. Hun skrev på datamaskin og hun har teksten sin. Vi gjennomgikk hverandres besvarelser og hun hadde flere slike feil.

 

 

Hyggelig at det finnes sånne som deg på sånne forumer =) som pumper opp selvtilliten til folk og kommer med gode råd! Takk for det:D

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

 

 

Jaha, så du er norsklærer?=) Og det er norsk eksamen jeg spør deg om eller? Svar på det jeg spør om, og ikke flash med det "gode" språkøret ditt;)

 

 

Jeg går på privatistskole og læreren jeg hadde er sensor selv. Jeg leker ikke lærer som det du gjør, men HAN pleide å si at store grammatikk feil er f.eks. feil verbøyning. Hun skrev på datamaskin og hun har teksten sin. Vi gjennomgikk hverandres besvarelser og hun hadde flere slike feil.

 

 

Hyggelig at det finnes sånne som deg på sånne forumer =) som pumper opp selvtilliten til folk og kommer med saklige råd! Takk for det:D

 

Jeg stiller et spørsmålstegn ved ditt språkøre på grunnlag av to rimelig elementære stavelsesfeil i én og samme setning. At du får dette til - gjennom din insinuering - å utgjøre et forsøk på å svekke din selvtillit, får stå for din regning. Jeg leker heller ikke norsklærer, men du vet kanskje mer om meg enn jeg gjør selv?

 

Det er et kjent faktum at flesteparten av dem som mener de burde hatt høyere karakter ikke får medhold i dette av klagenemda. Det gjenspeiles i statistikken hvert eneste år.

 

Som sagt bør du uansett klage hvis du ha 6.

 

Unnskyld for at jeg brukte x antall kalorier på å gi deg råd. Det falt tydeligvis ikke i god jord.

Endret av Krystallkule
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Husker noen av dere oppgavene dere fikk på denne eksamenen nå? Skal ha samme, bare i tentamen etter påske :) Setter pris på raskt svar!


tenkte at det blir fnt for oss som skal ha eksamen i engelsk snart- brude egentlig har gjort tidligere men jaja

 

så folkens hvordan forbederer dere?

er det noen som skal ha engelsk eksamen?

Husker noen av dere oppgavene dere fikk på denne eksamenen nå? Skal ha samme, bare i tentamen etter påske :) Setter pris på raskt svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...