Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk skriftlig eksamen privatist-2013

Anbefalte innlegg

Det var ikke krav om Tittel på emailen, men det var på langsvarsoppgaven. Ryker 5ern av den grunn? Selv om jeg skrev bra?

Om du skrev bra er din egen mening, sensor har som regel en helt annen mening. Når man skal opp i toppsjiktet så skal nok småting som tittel være på plass, selv om de fleste sensorer har en forståelse om at kandidaten er stresset i situasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skrev bra er din egen mening, sensor har som regel en helt annen mening. Når man skal opp i toppsjiktet så skal nok småting som tittel være på plass, selv om de fleste sensorer har en forståelse om at kandidaten er stresset i situasjonen

Jeg siktet egentlig til langsvarsoppgaven. Vi skulle ikke ha tittel til emailen, eller det spørs hvordan man skrev det. Så du tror jeg kan glemme 5er med tanke på at jeg glemte tittelen? Jeg spør siden jeg har så dårlig selvfølelse etter tabben. Med tanke på at dette er siste året mitt, og at jeg må satse på de andre fagene neste termin ergo har ikke tid til å ta opp igjen.

Lenke til kommentar
Jeg valgte oppgave 2B men er i tvil om jeg har besvart oppgaven riktig eller ei. Kan noen her inne lese besvarelsen og gi meg et svar på det :) takk på forånd
2B
Write a text comparing the lives and achievements of two people from English-speaking countries who you think have made an important difference in society.
Your text should include:
• an introduction
• some background information about the two people, their achievements and why you chose them
• a comparison of how and why they made a difference
• a discussion about why you think their achievements are or were important
• a conclusion
Feel free to add your own points.
Give your text a suitable title.

TASK 2

2B

Even you can make a different

There has been a lot of people who brought changes to the world and to the way of our living. As an example Mark Zukerberg he is the founder of Facebook and his creation has changed the life of millions around the world. 12 years ago, he was just a computer nerd who was studying at Harvard University. Socially he was troubled and did not have many friends but he was a genius, was good at computer programming, and made a social network for his university to make it easier for the student to get to know each other and hook up.

As time passed on his network become more and more popular to a level that today millions of people around the world are members in his social network. Facebook connected many people together and lots arrangements happen on Facebook. It has come to a point that people use it to do revolution in some countries. The Arabic revolution that happened in Egypt was effected by the help of Facebook. That`s where people discussed and made arrangements for demonstration. Today there are at least 1.19 billion active users monthly on Facebook. And it has connected many people all around the world and they are connected by chatting talking and sharing pictures and even video conversations.

Another example could be Abraham Lincoln who was probably the most influential president that United States has ever had! He never graduated from high school but as kid he used to walk 9 miles to school every day and he was known for his interest in engineering and mechanics. He was a republican who freed slavery and stood by what was right! He was the leader of north in the civil war against south and did not allow United States of America to separate and kept it as one country. He changed the way of living for Americans. Even though he was uneducated but he made it through and convinced people that he could lead the country and make the right and important decisions. United States of America owes its greatness to this man and some of his policies are still felt in the world that we are living.

As conclusion we can say that no matter who we are and where we raised we can change the world.

Endret av Fasial
Lenke til kommentar

Hei! Jeg trur oppgaven din er for kort dessverre. Du har skrevet godt om begge personene, men det fyller egentlig bare punkt 2 (2: some background information about the two people, their achievements and why you chose them). En introduksjon og konklusjon på bare en setning er dessverre alt for lite. I tillegg har du ikke svart noe som helst på punkt 3 og 4 (3: a comparison of how and why they made a difference og 4: a discussion about why you think their achievements are or were important). Forhåpentligvis har du svart grundigere på oppgave 1, for slik jeg ser det er oppave 2 såppas mangelfull at det sikkert ikke står til mer enn 2-3. Men du skal ha for en bra tittel :)

Fasial, den 22 Nov 2013 - 15:56, sa:

Jeg valgte oppgave 2B men er i tvil om jeg har besvart oppgaven riktig eller ei. Kan noen her inne lese besvarelsen og gi meg et svar på det :) takk på forånd
2B
Write a text comparing the lives and achievements of two people from English-speaking countries who you think have made an important difference in society.
• an introduction
• some background information about the two people, their achievements and why you chose them
• a conclusion

TASK 2

2B

There has been a lot of people who brought changes to the world and to the way of our living. As an example Mark Zukerberg he is the founder of Facebook and his creation has changed the life of millions around the world. 12 years ago, he was just a computer nerd who was studying at Harvard University. Socially he was troubled and did not have many friends but he was a genius, was good at computer programming, and made a social network for his university to make it easier for the student to get to know each other and hook up.

As time passed on his network become more and more popular to a level that today millions of people around the world are members in his social network. Facebook connected many people together and lots arrangements happen on Facebook. It has come to a point that people use it to do revolution in some countries. The Arabic revolution that happened in Egypt was effected by the help of Facebook. That`s where people discussed and made arrangements for demonstration. Today there are at least 1.19 billion active users monthly on Facebook. And it has connected many people all around the world and they are connected by chatting talking and sharing pictures and even video conversations.

Another example could be Abraham Lincoln who was probably the most influential president that United States has ever had! He never graduated from high school but as kid he used to walk 9 miles to school every day and he was known for his interest in engineering and mechanics. He was a republican who freed slavery and stood by what was right! He was the leader of north in the civil war against south and did not allow United States of America to separate and kept it as one country. He changed the way of living for Americans. Even though he was uneducated but he made it through and convinced people that he could lead the country and make the right and important decisions. United States of America owes its greatness to this man and some of his policies are still felt in the world that we are living.

As conclusion we can say that no matter who we are and where we raised we can change the world.

Endret av jente91i
Lenke til kommentar

Hei! Jeg trur oppgaven din er for kort dessverre. Du har skrevet godt om begge personene, men det fyller egentlig bare punkt 2 (2: some background information about the two people, their achievements and why you chose them). En introduksjon og konklusjon på bare en setning er dessverre alt for lite. I tillegg har du ikke svart noe som helst på punkt 3 og 4 (3: a comparison of how and why they made a difference og 4: a discussion about why you think their achievements are or were important). Forhåpentligvis har du svart grundigere på oppgave 1, for slik jeg ser det er oppave 2 såppas mangelfull at det sikkert ikke står til mer enn 2-3. Men du skal ha for en bra tittel :)

Fasial, den 22 Nov 2013 - 15:56, sa:

Takk, får håpe og krysse fingrene at det er ihvertfall en stå karakter jeg får :/ veit du/dere om når tid vi får vite karakterer... er veldig spenn nå håper jeg har bestått

Lenke til kommentar

Jeg siktet egentlig til langsvarsoppgaven. Vi skulle ikke ha tittel til emailen, eller det spørs hvordan man skrev det. Så du tror jeg kan glemme 5er med tanke på at jeg glemte tittelen? Jeg spør siden jeg har så dårlig selvfølelse etter tabben. Med tanke på at dette er siste året mitt, og at jeg må satse på de andre fagene neste termin ergo har ikke tid til å ta opp igjen.

Om det er langsvarsoppgaven så tror jeg nok du sliter litt dessverre. Om langsvarsoppgaven tilsvarer en toppkarakter i innhold, så tror jeg nok de fleste sensorer velge å se bort fra det, mens andre kan mene at tittelen er et must. Det kommer an på sensoren med andre ord. Om du er midt på treet, så tror jeg nok det vil slå dårlig ut dessverre. Men dette er bare mine meninger; har aldri vært sensor/lærer, men bare en elev, dog med gode karakterer da (om det kvalifiserer til noe).

Endret av Potissimus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fasial, skulle jeg gjettet karakter så ville jeg sagt to. Er ingen lærer, men jeg satt selv eksamen i dette faget i fjor høst og fikk seks på skriftlig eksamen, i tillegg til at jeg i høst nå satt skriftlig eksamen i samfunnsfaglig engelsk.

Jeg tror som sagt at du står, men det er en god del grove feil som nok vil trekke deg ned. Blant annet er det en veldig dårlig setningsoppbygging, og mye av det som står henger ikke sammen. I tillegg så er det et par major blunders. Du har en stor skrivefeil i tittelen, du skriver at de brukte Facebook på Harvard til å "hook-up" (møtes og ha sex) og du skriver at Abraham Lincoln frigjorde slaveri (han gjorde vel det strake motsatte, selv om rasismen og til dels slaveriet fortsatte til en viss grad fortsatte) - alt dette er noe som sensor kan trekke deg kraftig for, avhengig av hvordan sensor vurderer disse feilene. Du mangler også en klar struktur: du bør starte med en innledning, så fortelle om personene og knytte alt sammen i avslutningen hvor du gjerne kommer med et par visdomsord i form av en konklusjon.

Endret av Camorra
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

2B
• an introduction
• a conclusion

TASK 2

2B

har du resten av oppgavene? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk 6 i muntlig og 5 i skriftlig. Ganske skuffet over den skriftlige =/ satsa sekser og var nødt til å få en sekser. jeg mener at jeg skulle få det også. Vil klage. En sekser er jo ikke helt umulig. Vennina mi fikk det, og hun hadde en god del store gramatikk feil :S Bør jeg klage?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...