Gå til innhold

[Løst] Hovedkort med støtte for DDL eller lydkort?


bad__ip

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har googlet litt rundt og finner bare info rundt utdaterte HK.

Lurer på om det finnes noen HK med støtte for DDL (Dolby Digital Live)?

 

Har ett litt eldre oppsett som ikke støtter DDL, derfor vurderer jeg å oppgradere, men vet ikke om det vil lønne seg og kjøpe ett billigere HK og ett lydkort jeg kan ta med videre eller ett HK som eventuelt har støtte for DDL og kanskje litt annen snacks.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett gammelt system (LGA1366), så tenkte bytte ut CPU, RAM, HK (LGA1150). Må ha støtte for DDL, brukes til gaming og Astro A50 gamingheadset.

 

Pris spiller egentlig ikke så mye rolle, har tittet på lydkort opp i 1200 kr klassen. Men da blir HK + lydkort for 2500,-

 

Så lurte på om det fantes gode HK med støtte for DDL som da konkurer i den prisklassen.

Lenke til kommentar

De fleste Z87 socket 1150 hovedkortene jeg vet om har gått vekk fra DDL, de har gått over til DTS Connect som gjør samme jobben som DDL men med høyere sample-rate.

Tror ikke du kan bruke DTS Connect med Astro A50. Du får sjekke det ut.

 

Ser også at de fleste z87 HK har Dolby PCEE program(optional software feature) som valg av audio software, men DDL nevnes ikke der.

 

Kansje det er like greit å gå for eget lydkort?. Asus Xonar DX eller Ceative Sound Blaster Z. Disse koster ca kr:599 og kr:699.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...