Gå til innhold

Kamera til maks 6 tusen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Rx-100 mark I og det leverer til de grader... mark II er litt større men har vippbar skjerm(trenger du det?, jeg gjør ikke) og blitzsko samt litt bedre sensor.. Men vet ikke om det er verdt prisforskjellen da.. går hvertfall god for Rx-100, printer ut bilder i 70X50 cm på lerret og ser detaljer til tusen, men jeg tar kun bilder i raw da.. Men rx100 er så bra at mange ikke ser forskjell på bilder tatt med det og aps-c type kameraer, når forholdene er gode ute.. Det duger også bra i dårlig lys

Lenke til kommentar

Har RX100 jeg også og har bare positive erfaringer. Har nesten helt sluttet å bruke speilrefleks etter dette kjøpet, mye grunnet vekt og størrelse. Det er så lite at det går i jakkelomma uten problem. Kvaliteten på det som kommer ut er det heller ikke mye å si på, har faktisk tatt meg selv i å bruke auto/raw ganske mye da den svært sjeldent bommer.

 

Med tanke på pris så hadde jeg nok gått for mark I skulle jeg ha kjøpt nytt idag - muligheten for blits frister litt, men jeg tror ikke at jeg hadde orket å drasse rundt på ekstra blits uansett. Vil bare ha et lite autonomnt kamera som fungerer i de aller fleste forhold, og det har jeg også fått.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøp gjerne fra USA, men da er det jo en del ting du går glipp av. Garanti, reklamasjonsrett. Skal du få det sendt fra USA så koster det noen kr. Er det småpenger du sparer så hadde jeg vurdert å heller kjøpe kameraet i Norge. RX 100 er et veldig bra kamera. Vipp-bar skjerm kan være bra om du ønsker å holde kameraet opp når du tar bilder. Mark II tar vel også bedre bilder i dårlig lys, som nevnt.

Lenke til kommentar

Kjøp gjerne fra USA, men da er det jo en del ting du går glipp av. Garanti, reklamasjonsrett. Skal du få det sendt fra USA så koster det noen kr. Er det småpenger du sparer så hadde jeg vurdert å heller kjøpe kameraet i Norge. RX 100 er et veldig bra kamera. Vipp-bar skjerm kan være bra om du ønsker å holde kameraet opp når du tar bilder. Mark II tar vel også bedre bilder i dårlig lys, som nevnt.

Jeg bor i USA. Får ikke reklamasjon, men garanti holder som regel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...