Gå til innhold

Utelivet i Norge


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Referer til den morsomste tråden nokon sinne på diskusjon.no, laga av kalkunkrøll: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1550609

 

Lo meg nesten skakk ihjel når jeg leste den, men nå er den desverre stengt. Og tenkte derfor å spør om hva du synes om utelivet her i Norge eller det stedet du bur på. Er mennene for vanskelige på tråden eller er kvinnene det? Mangler folk totalt folkeskikk? Sei din meining her, forhåpentligvis med samme komikk som den tråden over.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i Bergen. Jeg har ikke så mye sammenlikningsgrunnlag, men jeg synes at utelivet her er bra, i det minste bedre og mer variert enn der jeg bodde i 2009-12. Her i Bergen treffer man sjelden på de samme menneskene igjen, mens før jeg kom hit var det alltid de samme bondeknølene som samlet seg på det ene utestedet som var åpent. Det kan jo være både en fordel og en ulempe alt etter hva man foretrekker, men jeg synes at det er positivt. Jeg opplever bedre folkeskikk og mindre bråk her. Det skyldes vel at det varierte tilbudet gjør det mulig for meg å søke meg til steder som passer min smak istedenfor at bønder, kurdere, pønkere, raggere og alt mulig annet rart må møtes på det samme stedet.

 

Jeg må legge til både menn og kvinner jevnt over er like lette på tråden både her og der.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Har møtt flere litauiske og polske damer (de vasker jo overalt). Bra som faen er mange av de. Felles for alle er at de sier det er mye bedre å gå ut i hjemlandet enn det er her i Norge. For vi har en så ræva kultur. Om å gjøre å bli full, og så ut på byen rett før det stenger.

 

Jeg har jo forsvart det litt med at det er så fuckings dyrt å sitte her fra klokka 8-9 og drekke til midnatt. Og det er de jo forsåvidt enige i. Det beste for utelivet i Norge er å kjøre ned avgifter på alkohol slik at man kan hygge seg en hel kveld ute før den høyeste musikken og de fulleste folkene kommer. Da har man også mer kontroll på mennesker fordi man ikke har lov å sjenke folk for fulle (i teorien). Jeg har vært masse i andre europeiske land, og det er en helt annen kultur. Litt mer kos, og mindre slossing.

 

 

Kan legge til at jeg bor i Tønsberg, Norges mest materialistiske by med bare golddiggere og statushorer. Er like mye fyll i sandefjord, men der kan man ihvertfall prate med folk.

Når det gjelder kjerringer her, er de totalt umulig å approache. Spesielt for meg som stivner på byen. I Sandefjord har jeg faktisk opplevd flere ganger at de har kommet bort. Stor forskjell på nabobyer der altså

Lenke til kommentar

Har møtt flere litauiske og polske damer (de vasker jo overalt). Bra som faen er mange av de. Felles for alle er at de sier det er mye bedre å gå ut i hjemlandet enn det er her i Norge. For vi har en så ræva kultur. Om å gjøre å bli full, og så ut på byen rett før det stenger.

 

Jeg har jo forsvart det litt med at det er så fuckings dyrt å sitte her fra klokka 8-9 og drekke til midnatt. Og det er de jo forsåvidt enige i. Det beste for utelivet i Norge er å kjøre ned avgifter på alkohol slik at man kan hygge seg en hel kveld ute før den høyeste musikken og de fulleste folkene kommer. Da har man også mer kontroll på mennesker fordi man ikke har lov å sjenke folk for fulle (i teorien). Jeg har vært masse i andre europeiske land, og det er en helt annen kultur. Litt mer kos, og mindre slossing.

 

 

Kan legge til at jeg bor i Tønsberg, Norges mest materialistiske by med bare golddiggere og statushorer. Er like mye fyll i sandefjord, men der kan man ihvertfall prate med folk.

Når det gjelder kjerringer her, er de totalt umulig å approache. Spesielt for meg som stivner på byen. I Sandefjord har jeg faktisk opplevd flere ganger at de har kommet bort. Stor forskjell på nabobyer der altså

Nå er det ikke alle utesteder hvor det er kjempehøy musikk heller da. Det er fullt mulig å finne roligere steder hvor man kan nyte en god drink uten å måtte rope inn i øret til sidemannen for å kommunisere. Men ellers er jeg ganske så enig, er en del kulturforskjeller på akkurat dette.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke alle utesteder hvor det er kjempehøy musikk heller da. Det er fullt mulig å finne roligere steder hvor man kan nyte en god drink uten å måtte rope inn i øret til sidemannen for å kommunisere. Men ellers er jeg ganske så enig, er en del kulturforskjeller på akkurat dette.

Nei, men her er det stort sett eldre på de utestedene det kan prates på. Eller så er det veldig alternative mennesker/fylliker. Det er ikke en mellomting her i byen. Blander man dette da med bøndene som kommer fra andre siden av E-18, så har man en fin blanding.

 

Av erfaring er ikke utelivet noe særlig annerledes i andre land, verken i syden, øst europa eller storbritannia, du finner de samme typene overalt.

 

Av erfaring er det ganske annerledes. Du nevner både "syden" og storbritannia. Engelskmennene er jo som oss omtrent. Faktisk mye verre. De blir ofte hatet hvor enn de er fordi de er idioter. "syden" er jo et paradis for både nordmenn og engelskmenn, så ikke rart det er likt.

 

Drar du til litt andre steder enn der hvor det er norske og engelske turister, så er det annerledes. Mennesker i andre land klarer å te seg. Men, seff. Man finner mye av det samme overalt. Bare i forskjellige grader.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...