Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny build - Slår seg av helt tilfeldig


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

har i dag satt sammen ny maskin.

 

- 780 Ti

- 4770K

- Asus Hero

- Corsair 16GB 2400Mhz

- Noctua NH-D14

 

 

Jeg har ikke registrert noe mønster - og har heller ikke kommet så langt til noe OC.

 

Maskinen fungerte bra da jeg prøvde Arma III, men slo seg av helt plutselig da jeg lekte med nVidias Shadowplay i desktop.

 

 

Har alt av nyeste drivere og Windows 8.1.

 

 

Edit.

 

NÅR den først slår seg av, prøver den å boote på nytt. Dette får den ikke til, da den ikke går forbi POST engang. Hører PSUen (Corsair AX860i) slår seg av og på, og det gjør den til jeg manuelt slår av og på strømmen.

 

EDIT 21.11.2013

For meg var problemet PSU(AX860i). Kjøpte ny og det løste problemet.

Endret av Woods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering.

 

 

Maskinen fungerte helt fint når jeg hadde en time med Battlefield 4. Alt gikk som det skulle. I det jeg skulle installere FlightSim, kuttet maskinen strømmen midt i installasjonen. Maskinen prøver å slå seg på igjen, men kutter strømmen etter ca. 0,5 sekund. Dette skjedde et par ganger før jeg kutta strømmen til PSUen.

 

Etter maskinen fikk hvilke i 3-5 minutt, gikk den på igjen.

 

Har ikke funnet noe fornuftig løsning på dette. De som har noe tilsvarende problem får ikke bootet maskinen i det hele tatt, men det fungerer jo hos meg.

Lenke til kommentar

Høgre klikk datamaskin-behandle-enhetsbehandling-skjermkort-høgreklikk Graphic velg avinstaller, avinstaller. Gjenta med begge. Omstart og la maskinen jobbe. Hvis den ikke blir god nå må driverne eller/og skjermkort vurderes..

Det kan selvfølgelig være andre ting også, men den tålte en omgang med bf4 ehh. ArmaIII var det.

 

At maskinen står og stanger kan skyldes feilkopla brytere.

 

På-bryteren skal gi bare en puls hvis jeg ikke husker feil.

 

FlightSim er stor og tung og bruker masse energi ved install.

Varmgang siden den (eller noe) må hvile.

At maskinen sår seg på igjen ligner på en automatsikring (Varme), og da er vi tilbake til strømforsyningen. Er den relevant?

Så er det minnefeil eller hakk i installasjon CD som er muligheter..

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Jeg tror PSUen som er synderen. Noen som har erfaring med AX seriens "Self Test"? Får denne mistanken da maskinen slår seg av et halvt sekund etter boot, selv om det strengt tatt kan være andre komponenter. Men maskinen fungerer som den skal NÅR den først starter.

 

Ang "Self Test";

 

Når jeg trykker å denne (når alt er frakoblet) lyser den grønt, ergo, alt er bra. MEN, om jeg prøver på ny rett etter første forsøk, får jeg ikke lys i det hele tatt - i tillegg til at den slår seg av.

Lenke til kommentar

Trolig noe som skurrer ja

Min erfaring med Corsair er elendig, 3x døde eller defekte HX 650 (Bronse) over en tid på 3 år , så her skal den siste Corsair Psu'en byttes ut med Seasonic når jeg får ut fingeren.

 

Jeg har et prosjekt på gang for å se om man kan belaste strømforsyningen noe ekstra, spesielt kjekt når man feks kun greier å trekke 50% rett fra pcen, men er litt usikker på hvordan dette kan bygges effektivt.

Lenke til kommentar

Kjøpte ny 860i i dag, da jeg ikke gidder å vente på respons fra CDON. Benytter meg uansett av angreretten, da min erfaring med CDON denne korte perioden har vært noskå dårlig.

 

 

Maskinen fungerer bra, men så er det 10-15 min siden jeg bytta PSU. Feiler dette prøver jeg å kable alt om igjen, så må jeg se etter andre feilkilder.. Da blir vel HK sjekk neste steg?

 

Snakka med en lite motivert kar hos Digital Impuls i dag, han mumla noe om 5Volt til hovedkortet. Så vidt jeg forstod var det problem ved at PSU ikke leverte nok strøm til oppstart. Høres logisk ut, da det stemmer godt med symptomene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...