Gå til innhold

Hardware specs


Anbefalte innlegg

Lurte på om det kunne være en god ide å kunne registrere Hardware specs i profilen til den enkelte bruker. Slik at en kan gå inn og se hva de sitter på. Dette av flere grunner:

 

Endel brukere som søker hardware relatert hjelp glemmer å nevne hva de har av HW. Det er lettere å kunne hjelpe folk når du vet hva de sitter på...

 

De som husker det har som regel HW'n i signaturen, og bruker sign. konsekvent hele tida. Det blir litt slitsomt å skumlese kilometervis med HW signaturer.

 

HW specs i signaturen får lett en skrytefaktor (med påfølgende syting og klaging), men for de som trenger hjelp endel er det pr. idag ingen annen mulighet hvis du ikke vil skrive alt om igjen hver hver gang...

 

Hva synes dere ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unwill det var jo det jeg mente da. Når du trykker på brukernavnet til en bruker får du opp info om brukeren. Icq nr, hjemmeside, epost-adresse o.l. dette er info brukeren må legge inn i profilen sin.

 

Cluet var da bare å legge til en rubrikk med hw-specs, altså ikke altfor mye arbeid å få til.... men kan gjøre hverdagen litt enklere......

 

See my point!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Shepherd skrev (2002-02-16 07:42):

Lurte på om det kunne være en god ide å kunne registrere Hardware specs i profilen til den enkelte bruker. Slik at en kan gå inn og se hva de sitter på.


 

Ja, rent teknisk er dette uproblematisk å få til. Utfordringen er hvordan dette skal løses i forhold til f.eks. Digitalkamera.no og de andre sitene som ikke direkte handler om hardware.

 

Vi må altså forsøke å gjøre dette så generelt som mulig. Kan vi kalle det "maskinvare"?

Kan vel kanskje ha en for programvare også når vi først er igang?

 

For min del er denne informasjonen langt mer nyttig som en referanse når man omtaler problemer med maskina, fremfor en skryteside, men kan jo selvfølgelig brukes til begge deler.

 

Mvh,

Amund

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


amund skrev (2002-02-18 17:40):

...

Vi må altså forsøke å gjøre dette så generelt som mulig. Kan vi kalle det "maskinvare"?

Kan vel kanskje ha en for programvare også når vi først er igang?

...


 

Hva med å kalle det "system + utstyr" hvor man kan ramse opp punktvis hva man har. System er da harware+software, og utstyr er alt du "henger" (bilde+lyd+++). Da kan begrense antall punkter slit at det ikke bare blir en sryte-liste, men ha mange nok til at man får med seg det vesentlige. De fleste burde vel kunne ramse opp det de har og i tilleg fått skrytt litt hvis man har 20 punkter eller noe. :smile:

Lenke til kommentar

Det beste ville være et "skjema" der man kan fylle ut info om CPU, hovedkort, prosessor mv.

 

Dette ville samtidig være en gigantisk "undersøkelse" om hva brukerne av forumet har av utstyr, og kan sikkert gi grunnlag for en rekke artikler.

 

Dette kan gjerne være koblet opp til produktdatabasen vår, slik at vi får nøyaktige data.

 

Man må selvsagt ha en rekke "annet"-skjemaer.

 

Hvis man har fylt inn dette skjemaet, kan det dukke opp en link "Maskinvare" eller "Utstyr" nederst i postene.

 

MLW

Lenke til kommentar

Quote:


mlwirak skrev (2002-02-21 12:03):

Det beste ville være et "skjema" der man kan fylle ut info om CPU, hovedkort, prosessor mv.


 

Problemet er hvordan dette skal fungere for forum.digitalkamera.no og de andre ikke-hardware-relaterte forumene. Det vil bare bli forvirrende for fotografer å bli bedt om å fylle ut CPU-hastigheter..

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-21 21:03, amund skrev:

Quote:


mlwirak skrev (2002-02-21 12:03):

Det beste ville være et "skjema" der man kan fylle ut info om CPU, hovedkort, prosessor mv.


 

Problemet er hvordan dette skal fungere for forum.digitalkamera.no og de andre ikke-hardware-relaterte forumene. Det vil bare bli forvirrende for fotografer å bli bedt om å fylle ut CPU-hastigheter..

 

Mvh,

Amund

 

Dette "problemet" er av en ikke-eksisterende art !

For hvis man kun lager det som en PC HARDWARE SPECS-link, hvorfor blir det et problem ?

Det gjør vel ikke noe om man kan få frem pc-hardware-specs under digitalkamera.no også vel...?

 

Som MLW skrev : Det blir endel "ANNET" Der kan man jo legge inn eventuell kameraer eller annet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


JarleW skrev (2002-02-21 21:29):


Dette "problemet" er av en ikke-eksisterende art !

For hvis man kun lager det som en PC HARDWARE SPECS-link, hvorfor blir det et problem ?

Det gjør vel ikke noe om man kan få frem pc-hardware-specs under digitalkamera.no også vel...?


 

Slik jeg forstod Martin ville han dele opp i en rekke felter, med HK, CPU, etc.

Hva ville du synes om du fikk et langt ekstra-felt i profilen din med Digitalkameraspesifikasjoner?

Jeg ville funnet dette veldig forvirrende siden jeg er på et nettsted (forum.hardware.no) som har lite med digitalkamera å gjøre.

 

Må tenke ut en måte å løse dette problemet på. Gi meg litt tid, så skal jeg se hva jeg kan få til.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...