Gå til innhold

Post bilder av ditt kjølesystem! *56K WARNING*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, lurer  på om Skrue har noe på gang.. PC`n forteller mye om hvordan en person er ;D

 

hehe :D Det tror jeg stemmer ganske bra. Jeg personlig er en som må gjøre det meste ganske gjennomført og ryddig, liker å pynte ting og gjennomføre alt bra. Nå må jeg seriøst få tatt noen oppdaterte bilder av utstyret, men det er jo ikke noe i forhold til deres opplegg. Tror ikke jeg gidder (pga LAN) eller har råd til å ty til f.eks Prometeia. Har tenkt på Yeong Yang Server Cube med vannkjøling (muligens peltier).

 

http://www.listan.de/showcategory.php?cat=36

Lenke til kommentar
vil et peltier ha noen effekt når jeg skal ha radiator utendørs og til tider vil det være minus ? snakker 150w her

 

Klart det er bra og ha kaldt vann! Men det er ikke så stor vits som mange tror å bruke superkjølt vann via TEC i håp om at man skal oppnå sinnsyke temperaturer. "Peltier effekten" minsker jo drastisk jo kaldere det blir. Jeg mener jeg leste en plass at hvis du har vann som holder rundt 10 minus eller mer, så kan du i mange tilfeller bruke det rett på det som skal kjøles. Og da sparer du masse strøm, og i tillegg vil du sannsynligvis få ennå kaldere vann siden du ikke får effekten av det kraftige Peltier og ta unna ;) Men spør Hondaen om dette. Det er noen tabeller der ute..

Lenke til kommentar
vil et peltier ha noen effekt når jeg skal ha radiator utendørs og til tider vil det være minus ? snakker 150w her

 

Klart det er bra og ha kaldt vann! Men det er ikke så stor vits som mange tror å bruke superkjølt vann via TEC i håp om at man skal oppnå sinnsyke temperaturer. "Peltier effekten" minsker jo drastisk jo kaldere det blir. Jeg mener jeg leste en plass at hvis du har vann som holder rundt 10 minus eller mer, så kan du i mange tilfeller bruke det rett på det som skal kjøles. Og da sparer du masse strøm, og i tillegg vil du sannsynligvis få ennå kaldere vann siden du ikke får effekten av det kraftige Peltier og ta unna ;) Men spør Hondaen om dette. Det er noen tabeller der ute..

 

Det jeg tenker jeg også, om det er bryet verdt ;D

Lenke til kommentar

Dr.X: Du kan finne noe brukt i både sverige og danmark, søk på forskjellige bruktmarked.. Men er desverre vanskelig å skaffe brukt i norge, vet ikke om mange andre enn meg som har Prommy jeg ivertfall;D

Men hadde vært fett om vi hadde fått samlet en liten jeng med minus på CPU ;D Hva med å starte et 3DMark Team her på ok.no ? PM eller gi lyd fra dere hvis dere er interrisert da!

Lenke til kommentar
Oida, godt stykke arbeid Arctic! Men syns ikke OC resultatene var så veldig bra for å bruke et såpass "hardkjærne" kjøleopplegg  :wink:

 

Takk for det! Selv syntes jeg OC resultatene var hyggelige. Og i økning er de faktisk en god del bedre en f-eks dette Vapochill XE resultatet:

http://www.hothardware.com/hh_files/CCAM/a...hillxe(3).shtml

 

De fikk en økning på 272 MHz kontra luft. Jeg fikk 378 MHz på en særdeles dårlig CPU. Regn sjøl :p

Er selvfølgelig klar over FSB, men uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...