Gå til innhold

Nikon sliter med salget


Anbefalte innlegg

Det synes jeg er uforståelig, eneste grunnen du har er vel på et prinsipielle grunnlag ?

 

Så lenge video ikke går på bekostning av andre funksjoner/bruksmønster ser jeg ikke problemet, liker man ikke og bruke video er det bare å la være, så hvorfor skulle funksjonen gjøre kameraet mindre interessant da.

 

Er det på et prinsipielt grunnlag er grunnen god nok, bla.så spiser jeg ikke mcdonald av prinsipielle grunner så jeg aksepterer det fullt ut og være prinsippfast.

Et argument for å droppe video, er at du kan droppe en knapp. Men i dette tilfellet er det noe dødfødt, da Df budre hatt 4-5 færre knapper; utne at det hadde gått utover betjeningen.

Tja, om det er så prinsipielt eller ikke skal jeg ikke mene noe om. Men jeg syns rett og slett det er kult at noen lager et fotokamera som handler kun om foto. Uten alt annet dilldall, selv om man kan la være å bruke det eller skru det av i menyer. Antagelig handler det også om at jeg aldri har brukt videofunksjonen på noen av mine kamera, men jeg kan forstå at andre kan ha andre ønsker.

 

Et argument kan være at man får en knapp mindre, eller noen hull til mikrofoner mindre. Men det er ikke så alt for viktig for min del. Men at man får mer rendyrket og enklere menyer samt at sensoren og omkringliggende elektronikk muligens også kan optimaliseres til å kun løse EN oppgave er for min del noe jeg liker å tenke på.

 

 

Når det er sagt forstår jeg ikke at det skal være noen stor sak at noen få modeller i markedet kommer uten video. For alle som måtte ha behov for et multikamera med foto, video, wifi, GPS, etc etc etc, så er det jo bare å kjøpe det. For meg som kun bruker mitt fotokamera til foto, så har jeg ikke behov for alt det andre, og da kjøper jeg heller et rendyrket fotokamera. Selv om det å ta bort dilldallet ikke påvirker prisen, så syns jeg det er fint å ha dette alternativet i markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

. Problemet med de 2 store, canon og nikon er at de er for konservative og det kan de lide heftig av raskere enn de selv forstår. Og samtidig tror jeg ikke økonomien hos de mindre produsentene står til jubel i taket, heller på vei ned i kjelleren.

 

Tor

 

Enig i det du skriver her. Historien er at igjennom hele 60/70/80/90 tallet var det Nikon Som var markeds-dominerende med mange svært innovative SLR modeller på rekk og rad. Men Nikon tapte spesielt mye markedsandeler til blant annet Canon rundt årtusenskiftet pga. at de ikke raskt nok kunne forstå eller å omstilte produktene til den digitale hverdagen. Nikon kunne lett ha lidd samme skjebne som spesielt KODAK gjorde noen år senere, men heldigvis for oss som elsker "old school" Nikon, er de her ennå:)..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...