Gå til innhold

Politiet eskorterte tre afrikanere om bord i flyet


OAB1966

Anbefalte innlegg

I kjølvannet av den fatale hendelsen på Valdresekspressen tok jeg flyet fra Gardermoen til Stockholm i går. I gate'n fulgte politiet tre afrikanere om bord på det flyet jeg fløy med. Å faen tenkte jeg, hva faenskap kommer de til å finne på? Det var en tanke som slo meg. Det skjedde ikke noe under flyturen, men man kan jo aldri vite. Da må man ha riktig uflaks som de tre på Valdresekspressen. Er det lov å være skeptisk når man ser politiet eskorterer kriminelle asylsøkere om bord i et fly?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

I kjølvannet av den fatale hendelsen på Valdresekspressen tok jeg flyet fra Gardermoen til Stockholm i går. I gate'n fulgte politiet tre afrikanere om bord på det flyet jeg fløy med. Å faen tenkte jeg, hva faenskap kommer de til å finne på? Det var en tanke som slo meg. Det skjedde ikke noe under flyturen, men man kan jo aldri vite. Da må man ha riktig uflaks som de tre på Valdresekspressen. Er det lov å være skeptisk når man ser politiet eskorterer kriminelle asylsøkere om bord i et fly?

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva formålet med denne tråden er, bortsett fra å stolt proklamere at du er rasist.

 

For å besvare det eneste spørsmålet du stiller, så finnes det ingen lover mot å være redd for andre, nei.

Jeg er ikke stolt over å være rasist, men innrømmer det helt ærlig. Når man i det hele tatt er skeptisk til utlendinger ER man definert som rasist, sånn er det blitt i dagens samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man i det hele tatt er skeptisk til utlendinger ER man definert som rasist, sånn er det blitt i dagens samfunn.

 

Nei. Det er mange gode grunner til å være skeptisk til utlendninger. Og så er det en del grunner som faktisk er rasistiske. Men å sidestille skepsis med rasisme er det like mye rasistene selv som gjør, for å redusere effekten av rasistbegrepet. "Nå idag kalles jo alle for rasister, så da betyr det ingenting lenger."

 

Jeg er uenig. Rasisme betyr fortsatt noe, og reell rasisme er fortsatt en uting. At det blir utvannet er dumt, men det rettferdiggjør ingenting.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke stolt over å være rasist, men innrømmer det helt ærlig. Når man i det hele tatt er skeptisk til utlendinger ER man definert som rasist, sånn er det blitt i dagens samfunn.

 

Du ser noen utlendinger på Gardermoen med politifølge og det første du gjør når du kommer hjem er å opprette en tråd her hvor du snakker om alt av faenskap slike "utskudd" kan finne på og hvor heldig du var som slapp unna med livet i behold. Du er langt forbi "skeptisk" til utlendinger. Og ikke klag over at "samfunnet" definerer deg som rasist, det var det nemlig du selv som gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt usikker på hva formålet med denne tråden er, bortsett fra å stolt proklamere at du er rasist.

 

For å besvare det eneste spørsmålet du stiller, så finnes det ingen lover mot å være redd for andre, nei.

 

Du er usikker på hva meningen med tråden er... i linjen under besvarer du den??? :)

Lenke til kommentar

 

Du er usikker på hva meningen med tråden er... i linjen under besvarer du den??? :)

 

Jeg prøvde å gjøre et poeng ut av at tråden ikke har noen annen hensikt enn at TS skal få utløp for sitt fremmedhat. Jeg tviler på at spørsmålet han stilte i førsteposten var hele trådens mening, men jeg valgte allikevel å ta spørsmålet helt bokstavelig og deretter svare for å understreke tidligere nevnte poeng.

Lenke til kommentar

I kjølvannet av den fatale hendelsen på Valdresekspressen tok jeg flyet fra Gardermoen til Stockholm i går. I gate'n fulgte politiet tre afrikanere om bord på det flyet jeg fløy med. Å faen tenkte jeg, hva faenskap kommer de til å finne på? Det var en tanke som slo meg. Det skjedde ikke noe under flyturen, men man kan jo aldri vite. Da må man ha riktig uflaks som de tre på Valdresekspressen. Er det lov å være skeptisk når man ser politiet eskorterer kriminelle asylsøkere om bord i et fly?

Det har du full rett til... Skandinavia består bare av frie land, du kan tenke, mene og si akkurat hva du vil så lenge det ikke er ekstremt, og nei, dette er ikke ekstremt.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt talt ikke når det er politieskorte du skal være redd. Det er jo nå sjansen for at kriminelle handlinger finner sted. Tror de fleste tyver/kaprere/terrorister nøler når det sitter væpnede politifolk i aktiv tjeneste på flyet. :yes:

Burde virke fryktingytende både for eventuelt annet kriminelle som måtte befinne seg på flyet, og de som altså faktisk blir eskortert.

 

Når du ellers flyr til vanlig, så kan du jo raskt ende opp med kriminelle som IKKE har eskorte vetu. ;)

Lenke til kommentar

Selv blir jeg alltid skeptisk når jeg ser politi. Jeg stoler heller ikke på at kriminelle utlendinger nødvendigvis vil komme til unnsetning dersom politiet får lyst til å trakassere noen. Det er ikke alle kriminelle utlendinger som er greie folk og stiller opp for sine medmennesker, selv om de fleste nok er ok.

Lenke til kommentar

Er det ofte du pleier å havne i en situasjon, hvor du sitter på et fly fylt kun opp av trakaserende politifolk og utenlandske kriminelle?

 

Jeg må innrømme at dette aldri har skjedd. Men jeg har opplevd trakasserende politifolk og hjelpsomme kriminelle asylsøkere, bare ikke i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt talt ikke når det er politieskorte du skal være redd. Det er jo nå sjansen for at kriminelle handlinger finner sted. Tror de fleste tyver/kaprere/terrorister nøler når det sitter væpnede politifolk i aktiv tjeneste på flyet. :yes:

Burde virke fryktingytende både for eventuelt annet kriminelle som måtte befinne seg på flyet, og de som altså faktisk blir eskortert.

 

Når du ellers flyr til vanlig, så kan du jo raskt ende opp med kriminelle som IKKE har eskorte vetu. ;)

Politiet var ikke med på turen, de gikk av flyet før takeoff. I Stockholm ventet deres svenske kolleger og hentet dem. Klart en hver kan bli skeptisk, spesiellt etter hendelsen på Valdresekspressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...