Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å oppgradere den stasjonære PC-en


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Føler at det er kommet så langt at PC-en min ikke lenger strekker til og har lyst til å oppgradere den.

 

Nå har jeg bygget en del PC-er og har en helt OK oversikt over det å velge deler, men har nå tenkt å bruke litt mer enn en tusenlapp på å oppgradere og håpa at noen snille og velinformerte sjeler kunne hjelpe meg å finne frem til et mulig kjøp.

Slik er PC-en nå:
Hovedkort: MSI P55A-G55, P55, Socket-1156
Skjermort: XFX Radeon HD 7850 2GB GDDR5

Prosessor: Intel Core? i5 Quad Processor i5-760

RAM: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
HDD: Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB (Operativsystem)
En vanlig, gammel HDD på rundt 500 gig til annet div.
PSU: Corsair TX750M


PC-en er veldig stabil til vanlig bruk, men så fort CPU-en eller GPU-en skal kjøres litt er det ofte at den begynner å slite i f.eks. BF3. Jeg har som den amatøren jeg er rota litt i BIOS og prøvd å overklokke CPU-en såvidt det er, samt bruke AMDs command center overklokking for GPU-en. Vet ikke om dette fører til at komponentene nærmest blir uvenner og nekter å jobbe sammen, men det virker som om det er en eller annen flaskehals et eller annet sted.

Så, dere kyndige der ute; har dere en idé? Jeg tenker på å bruke rundt 6-7-tusen kroner på å oppgradere den for å få den til og holde følge med teknologien et par år til.

Er det noe mer info dere skulle kreve får dere bare si ifra, så skal jeg innfri etter beste evne. På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet ville jeg ha startet med en bedre CPU-kjøler for å få en god og stabil overklokk av prosessoren. Deretter ville jeg oppgradert skjerkortet til et kraftigere. Dette bør holde ganske lenge. Spar heller resten av pengene til nytt hovedkort og prosessor når dette ikke lenger henger med.

Faktisk enig med å beholde CPU litt til, det er jo en 4-kjerner i det minste. Den trenger dog bedre kjøling og en god overklokking.

Dette skjermkortet vil være midt i blinken for TS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798673&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...