Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


matrixx skrev (2002-02-16 01:35):

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/home.norskweb.net/haaland/phpnuke/html/includes/sql_layer.php on line 271


Noen som vet hva som er galt/hatt samme probem??


d er asså snakk om php nuke


 

Det er mest sannsynlig snakk om ein staveleif på linje 271 i fila sql_layer.php. :smile: Uansett, du kan sjå i den fila, og sjå om noko er stava feil i der det står noko slikt som "$answer = mysql_result($result, "name");", der alle verdiar er noko eg har tippa meg til. I alle fall skal linje 271 inneholda mysql_result, og det er første parametret som mest sannsynlig er feil.

 

Det kan og vera mogleg at skriptet ikkje har klart å kopla til mySQL, men at det ikkje er skikkelig skrevet, slik at skriptet fortsett, utan å vera kopla opp til mySQL. Då vil du mest sannsynleg og få slike feil.

 

mvh.,

Vegard A. Larsen,

[email protected]

Lenke til kommentar

Feilen ligger nok ikke på linje 271, men ovenfor. Problemet er sannsynligvis at du har en eller annen feil i SQL-spørringa. (Det har vært problemet mitt mange ganger iallfall :wink: ) Det som skjer da er at SQL-spørringa ikke returnerer noe resultat og når du kjører mysql_fetch_... på den, vil du få feil fordi resultatet ikke er gyldig.

 

Det som kan være en fordel å gjøre er å legge inn linja "echo mysql_error();" foran linje 271. Da vil du få skrevet ut hva som evt. gikk galt i spørringa. Hvis det ikke kommer noe tekst ut, er det ikke noe problem med spørringa. Da veit jeg egentlig ikke, men det kan selvsagt være noe med tilkoblinga mot mYSQL-serveren, slik som det blei nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...