Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] 05 1.9 TDI starter ikke etter filterbytte


larseer83

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 05 passat 1.9 tdi pumpedyse som jeg har byttet dieselfilter på. Nå nekter den å starte etter filterbyttet.

 

Jeg forhastet meg og fylte ikke på diesel i det nye filteret før jeg fyra den. Den starta og gikk i en 20 sekunder før den døde ut, og nå er den helt død.

 

Har etterfyllt diesel i filteret skjer ingen ting. Fyllte opp 20 liter på tanken så nå er det halv tank på bilen. Starter fremdeles ikke. Latt den stå over natta, fremdeles død....

 

Hva skal jeg gjøre???

Endret av larseer83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du forsøkt å kinne etter at du etterfylte filteret? - Den skal klare å dra frem selv, men er du uheldig kan det ta ganske lang tid.

 

På noen pumper er det også en lufteskrue du kan åpne for å hjelpe til.

 

Du KAN fylle rørene forover med sprøyte/spruteflaske e.l., men dette kan visstnok skade pumpa om du er uheldig.

 

Andre tips er jo fullere tank jo mere trykk, hovedsaken her er å få den til å tenne så den begynner å dra selv, kan kanskje være mulig å fylle opp dyserørene? (Vet ikke, kun synsing fra min side)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Trenger vel bare å kjinne lenge nok for at disse skal luftes. Du må selvsagt la startmotoren kjøle seg litt ned innimellom. Kjinn 15-20 sec om gangen å la det hvile et minutt, ellerno.

 

Mulig det sitter en lufteskrue oppå filteret. Gjerne en 10mm bolt.

 

Trykkluft i tanken er triks når ting er kranglete. Ikke helt uvanlig at man får litt problemer etter filter bytt. HAr gått en del timer på dette opp igjennom årene :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...