Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke nett på pc nr 2


Anbefalte innlegg

hei! vi har akkurat fått ny leilighet med internett lagdt opp. fra veggen finnes det 2 utak da får vi nett mellom ruteren vår. men kun 2,4mb 0.6upload. samt meget ustabilt. men tar jeg utgang nr 2. får jeg 30/30mb men kun min får nett. hennes får ikke uansett hva jeg gjør. "bruker kabel på begge" han prøver av og til og spørre etter manuel registrering til rutern men sier bare at jeg ikke får kontakt.

 

dette kommer opp som feil melding : A4136D66-2A13-4810-9A4F-1339E59BC010.diaqnose.0etl

: the network gateway is accesible, but windows couldnt receive network traffic from the internet.

jeg er totalt stuck. resatt. byttet port. kikket inne på rutern. har brukt denne i gamle leiligheten uten problemer. :(

 

griner snart. prøvd alt i 4 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

da får vi nett mellom ruteren vår.

 

Hva mener du her??? :blink:

 

Hva slags opplegg har dere? Felles for alle i samme kompleks, liksom? Eller bestilt eget abonnement, f.eks ADSL fra Telenor eller Coax fra Canal Digital?

 

Hva slags router har dere?

Hvordan er nettverket deres koblet?

 

Du kommer med lite, eller ingen informasjon om noe relevant i det hele tatt... Er ganske vesentlig å ta med det når du spør om hjelp.. Ingen her er tankelesere eller veldig gode på å gjette..... :cool:

Lenke til kommentar

 

Hva mener du her??? :blink:

 

Hva slags opplegg har dere? Felles for alle i samme kompleks, liksom? Eller bestilt eget abonnement, f.eks ADSL fra Telenor eller Coax fra Canal Digital?

 

Hva slags router har dere?

Hvordan er nettverket deres koblet?

 

Du kommer med lite, eller ingen informasjon om noe relevant i det hele tatt... Er ganske vesentlig å ta med det når du spør om hjelp.. Ingen her er tankelesere eller veldig gode på å gjette..... :cool:

 

 

hehe ser den.

 

skal forklare så godt vi kan.

 

leiger en garajse leilighet. så internetten kommer fra austevoll kraftlag. fra hovedboksen "utleigeren sitt hus neden for" har de lagdt opp kabel fra deres modem og ut til oss i garasjen. deretter er det koblet på en splitter. henger du med? :)

 

fra splitteren så har jeg trekt 1 kabel inn i min egen ruter (netgear) for og dele nette på 2 pcer og kun 1 av 2 får nett fra utgang 1 allså " 2mb" linjen.

 

etter mye herjing testet jeg utak 2 fra splitter da fikk jeg 30/30 mb " antar fiber " med fremdeles bare 1 som får nett. allså første som logger seg online.

 

får lite info ut fra hva feilen er. blir kun koblet som lokal tilkobling. har testet restart av alle ruter / modem. release ip og renew for og se om det hadde noe og si. restartet pcer . byttet kabel for og se om det kunne være brud. tilmed så teit som jeg var testet jeg formatering tilfelle jeg hadde krøll på driverene men fremdeles samme feilen. ingen nett

Lenke til kommentar

Ok.. Du har altså kabelforbindelse til huseiers router via en "splitter".. Hva er denne "splitteren"??

Hva slags modem/router/hjemmesentral har huseier?

Hvordan er alt koblet sammen og konfigurert? !!!Detaljert info!!!

Hva slags router/annet utstyr har du?

Hvordan er dette satt opp/konfigurert?

 

 

For meg så høres det ut som at kabelen er satt i feil port i routeren din... Litt utifra hvordan nettet er satt opp, så kan den stå i både WAN/Internet porten eller en av LAN portene, men som sagt, det avhenger av oppsettet..

 

Få dokumentert det jeg ber om, så skal vi nok finne en løsning på dette... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...