Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen skriftlig matematikk 1P høst 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet av erfaring at man kan få 6er hvis man har vist over middels + på oppgaver man har svart rett på, men har bare brukt feil tall på noen oppgaver, men riktig fremgangsmåte osv? Tror jeg har kanskje 4 oppgaver feil/delvis feil.. 3 har jeg helt feil. eller 3 deloppgaver da(a, b elno). Kan man få en sekser med la oss si 52-53 poeng? Om noen vet av erfaring? Jeg hadde s1 før sommeren. Fikk ikke 6er fordi jeg hadde "mangler" i en oppgave(vet dette fordi jeg klaget på karakterene). De sier poengsummen er "veiledende", men det virker virkelig ikke sånn. Virker som om sensor straffer for feil man gjør..

Lenke til kommentar

Åja herregud. Hallo hoderegning

Jeg gjorde denne oppgaven i Geogebra, da jeg skrev inn funksjonen i starten av oppgaven. skrev så inn x=3, og x=7, fant skjæring mellom grafen og linjene, tegnet så linje mellom de to punktene. fikk da et stigningstall, men ikke 81!!!!!

nemlig en reduksjon på 81! dvs. -81 :) Håper du skrev dette :)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde denne oppgaven i Geogebra, da jeg skrev inn funksjonen i starten av oppgaven. skrev så inn x=3, og x=7, fant skjæring mellom grafen og linjene, tegnet så linje mellom de to punktene. fikk da et stigningstall, men ikke 81!!!!!

nemlig en reduksjon på 81! dvs. -81 :) Håper du skrev dette :)

Ja fikk negativt, men jeg har jo klart å dele på 5 og ikke 4. Slurv..

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde også 1P eksamen idag.

Hvor vi skulle tegne grafen i del 2 på oppgave 7 , var jeg nødt til å bruke digitalt verktøy og deretter

skissere grafen for hånd på arket. Vanskelig å få til en helt nøyaktig graf, får vel ikke trekk for det hvis ikke grafen er helt identisk med den digitale grafen ? :)

Og på siste oppgaven i del 2, lengden av kjelen var vel hele lengden substrahert

på høyden av halvkule. Som i dette tilfellet var radiusen? Hadde det vært en hel kule måtte vel høyden vært diameteren? :)

Lenke til kommentar

Hei!

Følte det gikk bra i dag, men ser jeg har baijset på leggen når det gjelder oppgave 7. Jeg har helt riktig fremgangsmåte for å regne ut volum og overflate. Men klarte å bruke høyden 3, 2 istedenfor 2, 6. Stupid!

Oppgaven teller jo 5 poeng. Hvor mye trekk tror dere jeg får når svaret er feil, men fremgangsmåte og resonnement er helt korrekt. Kan jeg satse på å få 2 av 5 poeng? Håper ikke 6'ern ryker her nå :(

Endret av Martinsen K
Lenke til kommentar

Mister nok kanskje 1-2 poeng, det var gjerne litt av "tvisten" i oppgaven å ikke glemme å trekke fra høyden til halvkulen, gjorde den feilen først:(men så la jeg merke til feilen min, men så lenge ellers alt stemmer kan du umulig bli trukket altfor mye for den feilen.

Det var det svaret jeg håpet på :) Da antar jeg at jeg får tre poeng der og så veit jeg at jeg har feil i oppg b) om bilens verdi for 5 år siden (husker ikke hvilken oppgave det var). Tipper mellom 54 og 56 poeng. 6'ern i sikte?

Sensorene ser vel ikke svart/hvitt på svarene? Det skal vel gi uttelling om man viser logiske resonnementer og riktige regnemetoder?

Lenke til kommentar

I sensorveildeningen som jeg har lest skal sensor legge vekt på fornuft i svarene og logiske ressonomenter:) btw, poenggremsen i år for å få 6 er 56/60 poeng , det står det i sensorveildeningen.

Må spørre, men hva fikk du at bilens verdi VAR for frem år siden? Jeg fikk litt over 500.000 kr, syntes hvertfall at svaret var nokså logisk. Og målestokken i del 1, fikk du 1:50000 , eller 2:1000000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...