Gå til innhold

Sminke for å skjule akne


Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg har litt akne på ansiktet og jobber med saken for å fjerne det via lege/hudlege.

Men jeg trenger en midlertidig løsning for et par dager. Jeg er gutt og tenkte jeg skal bruke litt sminke for å skjule de røde flekker. Det er ikke så mye, men det er litt viktig akkurat nå. Det blir første og siste gang jeg bruker sminke. PS! Hadde ikke valgt dette om det ikke var ekstremt viktig.
Så trenger litt tips fra dere jenter. Det skal ikke bruke over hele ansiktet, og ikke engang på store områder, bare noen få flekker.
Hva kan jeg bruke og hvor kan jeg kjøpe det?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker to forskjellige typer concealere. Jeg bruker en concealer som heter glo minerals camoflage og en som heter makeup forever - jeg husker ikke typen. Men den er i en avlang tube og finnes i endel farger. Det gjør egentlig begge to.

Hvis jeg skal gå fullt ut så tar jeg på meg foundation også, så det trenger ikke du.

 

Det jeg ville avsluttet med var å ta på et setting pudder (her får du mange gode og billige! Mitt fra Yves Rocher er min favoritt.)

Og siden du egentlig bare skal bruke dette en gang som du sier, så dra til et sted der de har peiling. Og sjekk fargene i dagslys før du kjøper dem. Utrolig kjipt å ha flekker på huden som ikke står til hudtonen i det hele tatt.

Endret av Freidig
Lenke til kommentar

Du kan spørre betjeningen i en butikk som selger sminke om hjelp til å finne riktige produkter og farge til din hud. Butikker som selger sminke er for eksempel Kicks, Body Shop og Vita.

 

Det er veldig viktig at du får riktig fargetone og da kan man ikke nødvendigvis velge og vrake i alle merker og serier.

 

De selger også sminke på for eksempel H&M og Cubus, men der vet ikke betjeningen noe særlig om sminke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I hvilken butikker får man kjøpt sånt og generelt sminke?

Du får kjøpt det på VITA, KICKS og andre typiske sminkebutikker. Jeg ville ikke bedt betjeningen om hjelp fordi de er ikke noe flinke til å finne riktig hudtone.

 

Prøv heller selv og gå ut i daglys og se om den matcher. Lyset inne på sminkebutikker generelt er kjempe dårlig og du får ikke sett huden godt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...