Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Crossfire-problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd absolutt alt nå. Problemet er at hvis det har gått en lang tid mellom hver gang jeg har hatt PCen på, så finner ikke systemet kort nr. 2 i det hele tatt. Først etter en ca. en halvtime for så å restarte/skru av og på vil føre til at kort nr. 2 blir funnet. Dette fører til at jeg må aktivere crossfire på nytt og på nytt. Først var det riktignok et av kortene det var problemer med, så jeg fikk et nytt tilsendt. Dette hjalp ikke, og jeg trodde det dermed var problemer med PSUen, så jeg kjøpte en sterkere en.

 

Denne har jeg nå installert og fremdeles skjer det at systemet ikke finner skjermkort nr. 2 før etter en stund i standby og så av og på/restarte. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge kortene får strøm, det ser jeg. Men jeg finner ikke der man kan skru av strømsparingsfunksjonen? Er det funksjonen som heter Link State Power Management under PCI Express-feltet i Power Options?

 

På startmenyen, skriv "Enhetsbehandling" i søkefeltet.

Deretter velg "Skjermadapter" og høyreklikk på en av GFX og velg egenskaper. Så ser du en Fane som heter "strømstyring" ... Fjern så valgene at maskinen kan slå av enheten.. Gjør så dette på neste GFX..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...