Gå til innhold

Kjøpe brukt spillpc


Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbud av en venn av meg om å kjøpe hans gamle stasjonære, da han har lagt spilling på hyllen. Selv lurer jeg på hvorvidt jeg burde vurdere tilbudet hans, og hvor lenge datamaskinen vil være brukbar. Jeg har bare en laptop som jeg vil anta å bytte ut om ~12 mnd, da enkelte av komponentene ser ut til å svikte - merker mer lagg i spill, og da selv de som ikke er krevende.

 

Datamaskinen jeg har fått tilbud om å kjøpe har disse spesifikasjonene:

Kabinett - NZXT Phantom

CPU - AMD Phenom II X4 965

RAM - Corsair XM3, 1333 Mhz. 6 GB

GPU - AMD Radeon 5850 Crossfire X

HK - ASUS Crosshair IV Formula

SSD - 40 GB, Intel

HDD - 2 stk x 1TB i RAID 0

PSU - Corsair TX 750 W

Vannkjøling - Corsair H50

Optisk leser og brenner

 

 

Jeg begynner å få en ganske stor spillsamling i steam, og det er et flertall av spillene som laptopen min kjører dårlig, dermed vurderer jeg tilbudet hans, men er den verdt pengene. Han ville ha 3000 kr for den, men det kan være at det er mulig å prute litt.

 

Etter å ha gjennomført sesjon del 2 er det også klart at jeg skal til forsvaret i august 2014, dermed kunne det vært greit at maskinen holdt seg i et par år, ettersom jeg ikke får brukt den så mye det året jeg er i forsvaret. Kommer denne til å kunne kjøre spill som kommer i fremtiden også? Nå er ikke jeg veldig opptatt av grafikk (jeg har trossalt laptop), men jeg synes at det er viktig at jeg ikke bruker penger på en 10 måneders spill-pc.

 

Jeg eier allerede tastatur, headset, mus og skjerm.

 

Er det verdt pengene? Hvor lenge vil denne maskinen holde?

 

Takk for svar :)

Endret av Werchio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha ventet til du er ferdig i forsvaret. Den PC-en sliter med de tøffeste spillene i dag, og kommer til å slite enda mer høsten 2015.

Er ikke på jakt etter å være en kranglefant, men nå er 3000 bare 1/4 av hva jeg måtte ha betalt om jeg skulle hatt en pc som var top notch. Jeg er ikke av de som har et behov etter å spille de nyeste spillene, den jobben kan konsollene få ta. Hvis jeg går kjapt over steam biblioteket mitt vil Alan Wake, Medal of Honor, Batman Arkham City, Splintercell Conviction, Bioshock 2 og Deus Ex: HR være de tyngste spillene jeg har der. Vil ikke den pcen kunne dra de på max/high?

 

Den laptopen jeg har nå har riktignok et GT555M grafikkort, men det begynner såpass å svikte at jeg må kjøre spill som League of Legends på low.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Er ikke på jakt etter å være en kranglefant, men nå er 3000 bare 1/4 av hva jeg måtte ha betalt om jeg skulle hatt en pc som var top notch. Jeg er ikke av de som har et behov etter å spille de nyeste spillene, den jobben kan konsollene få ta. Hvis jeg går kjapt over steam biblioteket mitt vil Alan Wake, Medal of Honor, Batman Arkham City, Splintercell Conviction, Bioshock 2 og Deus Ex: HR være de tyngste spillene jeg har der. Vil ikke den pcen kunne dra de på max/high?

 

Den laptopen jeg har nå har riktignok et GT555M grafikkort, men det begynner såpass å svikte at jeg må kjøre spill som League of Legends på low.

 

Det går ann å kjøpe en brukt PC i 2015 også. 3000 for den der er ikke en veldig bra price:performance ratio uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...