Gå til innhold

Tre høydepunkter fra Nokia-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fatter ikke hva man skal med disse store telefonene...

 

Batteriet på min Galaxy S2 gikk dukken forleden, og jeg måtte gå til musikkspilleren min, en Xperia Mini (st15i).

 

Møkkatelefon av dimensjoner, men den gjør det jeg trenger: Melde på facebook og sms. Spiller sokkene av de fleste mobilene jeg har hørt på musikk... Og jeg kan snakke i tlf på den.

 

Sliter virkelig med motivasjonen å kjøpe en av disse giganttelefonene (5" skjermer osv).

 

Kan noen være så snill og lage en ~3" smartmobil?

 

3" er veldig smått.

 

Note-størrelse grenser til det idiotiske, S4 er sjef.

Lenke til kommentar

 

 

fatter ikke hva man skal med disse store telefonene...

 

Batteriet på min Galaxy S2 gikk dukken forleden, og jeg måtte gå til musikkspilleren min, en Xperia Mini (st15i).

 

Møkkatelefon av dimensjoner, men den gjør det jeg trenger: Melde på facebook og sms. Spiller sokkene av de fleste mobilene jeg har hørt på musikk... Og jeg kan snakke i tlf på den.

 

Sliter virkelig med motivasjonen å kjøpe en av disse giganttelefonene (5" skjermer osv).

 

Kan noen være så snill og lage en ~3" smartmobil?

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/ST27IBLACK/sony-xperia-go-st27i-smarttelefon-sort

eller denne

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/S5360GREY/samsung-galaxy-y-s5360-smarttelefon-gra

Takk for tips, men dette er jo ganske gamle telefoner...

Lenke til kommentar

 

 

fatter ikke hva man skal med disse store telefonene...

 

Batteriet på min Galaxy S2 gikk dukken forleden, og jeg måtte gå til musikkspilleren min, en Xperia Mini (st15i).

 

Møkkatelefon av dimensjoner, men den gjør det jeg trenger: Melde på facebook og sms. Spiller sokkene av de fleste mobilene jeg har hørt på musikk... Og jeg kan snakke i tlf på den.

 

Sliter virkelig med motivasjonen å kjøpe en av disse giganttelefonene (5" skjermer osv).

 

Kan noen være så snill og lage en ~3" smartmobil?

3" er veldig smått.

 

Note-størrelse grenser til det idiotiske, S4 er sjef.

Ja det er smått. Men passer perfekt til mitt bruk.

 

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er kjernemarkedet her, men det er jo INGEN nyere telefoner under 4" (er d noen i d helet att så små for tiden?)

 

håper trenden snur etterhvert. Phablets er jo direkte latterlig.

Lenke til kommentar

Den sammenslåingen eksisterer for så vidt allerede med tanke på W8 og WRT, og med WP vil alle tre plattformer dele MS Store. Jeg ser for øvrig ikke noe problem med dette...

 

Problemet er jo at de forsøker å tilegne oss alle en metode som er spesialtilpasset nettbrett og (spesielt ) mobiltelefoner uten å ta nødvendig hensyn til desktop brukeren

 

Her slår flisene veldig uheldig ut ved at de er så store og man får liten plass på skjermen

Andre irritasjonsmomenter er at menyen bruker hele skjermen eller at man ikke kan se hva som er bak .

( man har behov for det hvis man skal søke opp en fil nevnt i et annet program som kjører )

 

At man må ty til 3djepaert for komme rund det er lit dårlig gjort av Microsoft

navigeringen er tross alt en viktig del av operativsystemet

Lenke til kommentar

 

Problemet er jo at de forsøker å tilegne oss alle en metode som er spesialtilpasset nettbrett og (spesielt ) mobiltelefoner uten å ta nødvendig hensyn til desktop brukeren

 

Her slår flisene veldig uheldig ut ved at de er så store og man får liten plass på skjermen

Andre irritasjonsmomenter er at menyen bruker hele skjermen eller at man ikke kan se hva som er bak .

( man har behov for det hvis man skal søke opp en fil nevnt i et annet program som kjører )

 

At man må ty til 3djepaert for komme rund det er lit dårlig gjort av Microsoft

navigeringen er tross alt en viktig del av operativsystemet

Personlig har jeg etter litt over ett års bruk ikke opplevd dette som et stort problem. Kanskje har jeg opplevd en gang at jeg skulle skrive en kommando i kjørfeltet der kommandoen var gjengitt i en skjermdump og ikke kunne kopieres ut.

 

Jeg savner for øvrig ikke startmenyen i det heletatt, men jeg kan imidlertid se at mange føler at de ikke får full utnytelse av startsiden heller. Men jeg har ikke for vane å jobbe i menyene, og jeg får startet applikasjoner vell så raskt som på W7.

 

Men vi skal heller ikke glemme at MS står oppe i en tid der PC salget faller som en stein. De måtte gjøre noe, og dette noe måtte konkurere med nettbrett. Og om dette noe skulle få fotfeste måtte det innføres over en bred sko. Tvinge vil kanskje noen si, ikke brukbart på desktop, laget for touch sier andre.

 

Alt dette er riktig, og også helt naturlig om man ser på hva som kommer av maskiner fremover. MS vil ikke at du skal føle at det er greit med en desktop og en iPad. De vil at brukere skal kjenne seg igjen uansett hvilken enhet de ser Windows på. Det er helt forståelig.

 

Har som skrevet tidligere W8 på alle mine maskiner, og på maskiner som Surface Pro og Helix kommer W8 virkelig til sin rett. Men det kan også fungere godt på desktop, spesielt om du begynner ta i bruk noen av applikasjonene som er tilgjengelig.

 

Jeg er ikke enig i at man virkelig behøver en 3. part startmeny, men det er smak og behag. jeg tviler imidlertid på at den kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Det er derfor de burde ha gjort den nye meny lit mer dynamisk ,- at man kunne ha noen fler av elementer fra den gamle menyen hvis brukerne ønsker det

 

Hvis man sammenligner brukergrensesnittet fra alle utgavene av windows som er utgitt så viker den nye menyen som et lite tilbakeskritt designmessing ( jeg har da ikke vektlagt mulighetene )

 

Nå er det påstått , uten at det er (av)bekreftet at snarveien til programmene i menyen kan være fordelt over flere skjerm sidder som man må bla gjennom for å finne riktig program.

 

I den gamle var det en lang liste der man bare kunne rulle seg frem til riktig program

Dette fungerer best for min del når man sammenligner disse metodene under andre sammenhenger

( Når man f.eks letter febrilsk etter en innstilling i et program under flere foldere så er det tungvindt )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...