Gå til innhold

hjelp til kjøp av kapselmaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du skal titte på Rema en gang til. Moccamaster lager kun kaffetraktere, ikke kapselmaskiner. Kanskje du så Dolce Gusto - det er et merke Rema pleier å ha.

 

Hva som er gode drikker er veldig subjektivt. Mange kaffeelskere mener at ingen kapselmaskiner lager virkelig god kaffe. Og du lager sansynligvis bedre kakao selv enn noen av maskinene...

Her bør du oppsøke noen som selger og har smaksprøver. Og kanskje du kjenner noen du stoler på som har egen erfaring?

 

Og når du spør om billig maskin, så bør du også se på pris på kapsler. Det er ikke billig pr kopp og noen kaffetyper blir også små kopper.

 

Det er mange tester og produsentene kommer stadig med nye produkter/smaker/varianter.

Noen tester av maskiner som lager mange forskjellige drikker:

Bosch Tassimo

Philips Senseo

Dolce Gusto

Disse merkene har alle billige modeller. Smaken på drikkene skal i utgangspunktet være like på dyre og billige modeller, men de dyre har ofte mer finesser som f.eks. mulighet for å justere vannmengde pr posjon.

Lenke til kommentar

Kaffe er en av de smakene jeg syns er vanskeligst å vurdere da det skal så alt for lite til før en venner seg til en ny type smak.

 

Selv hadde jeg Dolce Gusto tidligere, og holdt meg stort sett til Zoegas. Helt grei smak, men irriterende at en selv må følge med og beregne vannmengden.

 

Nå har jeg en Senseo-maskin som jeg er ganske fornøyd med, men kaffeputene jeg liker best er ikke å finne i norske butikker (jeg har i hvert fall ikke sett det), så jeg må bestille via nettet. Den lager også noe små kopper etter min mening.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Kaffe er en av de smakene jeg syns er vanskeligst å vurdere da det skal så alt for lite til før en venner seg til en ny type smak.

 

Selv hadde jeg Dolce Gusto tidligere, og holdt meg stort sett til Zoegas. Helt grei smak, men irriterende at en selv må følge med og beregne vannmengden.

 

Nå har jeg en Senseo-maskin som jeg er ganske fornøyd med, men kaffeputene jeg liker best er ikke å finne i norske butikker (jeg har i hvert fall ikke sett det), så jeg må bestille via nettet. Den lager også noe små kopper etter min mening.

Er det Douwe Egberts-kaffeputer (for Senseo) du linker til?

Ser de har det merket på Coop Obs!, men vet ikke om de har akkurat den du linker til.

 

Stemmer forøvrig på Senseo, dersom det holder med "vanlig kaffe". Jeg kjøper Ali frokost-kaffe-pads på Kiwi, billig og smaker best :)

(Friele kan gå og legge seg).

Ser også at man får kjøpt "puter" på nett der man kan sette inn sin egen kaffe - så da kan man vel få den smaken man vil selv, og sikkert billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...