Gå til innhold

Formel 1 i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hadde vært rimelig stilig med F1 løp her ja *grin*

Men kan ikke fatte hvor dette skal kunne la seg gjøre :shrug:

Tror det er nærmest ulmulig å finne store/bra nok veier som kan kjøres som en sluttet løype.

Har vært på Indy car gateløp i Long Beach California et par ganger. Der stenger de av et område i nede i sentrum og kjører løp en hel helg. Rett og slett tøft!

 

Ellers ser Poll funksjonen rimelig fucka ut. 20 "ja" stemmer tilsvarer i øyeblikket 333,33% :lol:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Egentlig et dumt spørsmål for meg som hadde reist til Italia for å sett Formel 1 (noe jeg har gjort), men selfølgelig.

 

Anngående tobakksreklame, Formel 1 skal innen noen år (tror jeg har hørt 2005) være tobakksfri. Men det ser ikke ut som at det stemmer siden Canada ikke får ha løp neste år p.g.a. dette og at England nesten mistet sitt.

Lenke til kommentar
Det vil ALDRI bli F1 på Norge med de lovene Norge har de har bland annet forbud mot tobakk-reklame

Canada fikk da nettopp stablet på plass F1 løp etter at det lenge var usikkert om de fikk penger nok pga forbud mot tobakk-reklame. Hvis Canada kan gjøre det, hvorfor ikke Norge?.

 

PS: grunnen til at det var litt usikkert rundt Canada er at Canadiske myndigheter forbød tobakk-reklame.

Lenke til kommentar
Hvis Canada kan gjøre det, hvorfor ikke Norge?

Vel Canada har jo en internasjonal kjent bane, samt mer interesse i F1 enn folk her i Norge...

 

Norge har heller aldri deltatt i en internasjonal F1-løp, noe man bør tenke på før man blander inn F1 i Norge :yes:

 

Og som flere har nevnt, kan jeg ikke finne et sted man kan ha F1-løp i Norge... Vil dere foreslå rudskogen? :laugh:

 

Vi bør vel kanskje tenke litt mer på en rallybane til WRC? :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Vi har vel hverken bane eller fasalitetene for å kunne arrangere noe F1 løp her til lands. Tror ingen av de norske banene har depofasaliteter til å tillfredstille krava FIA har til F1 løp. Så var det dette med tv/media fasaliteter, banemannskaper, tilskuerfasaliteter, banesikkerhet (sandfeller etc) osv. osv. :)

 

Vi får heller prøve å få til dette med WRC runde i norge. Det er nok en god del mer realistisk å få gjennomført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...