Gå til innhold

Denne funksjonen alene gjør Windows 8.1 verdt å laste ned


Anbefalte innlegg

Har satt opp Windows 8 på samme måte som Windows 7 jeg. Ingen snarveier på skrivebordet, ingen snarveier ved oppgavelinjen og bare et fåtall snarveier i "startmenyen".

Skal jeg starte et program (jeg bruker ikke apps) er det Windowsknappen (på tastaturet) og skrive et fåtall bokstaver. Enter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser du fort hvem som er windows 7 fans og ikke aksepterer forandringer!

 

Skjerp dere folkens å ta en prøve tur med windows 8/8.1 :> var totalt imot det først aswell.. men blir bare mer og mer glad i 8.1.

 

Nå har jeg tatt ditt råd og kjørt Windows 8.1 i noen uker, siden det tydeligvis skulle ha noe å si. Her er min rapport. Jeg starter med begynnelsen, og tar ikke med de parallelle reisene inn i Linux-land siden de er mye vanskeligere å tidfeste/huske.

 

- Jeg gikk fra MS DOS til Windows 3.11fw, og det var en forbedring.

 

- Jeg gikk fra Windows 3.11fw til 95, og det var en forbedring.

 

- Jeg gikk fra Windows 95 til OS/2 Warp og det var ingen forbedring, for det tok 8-10 minutter å starte opp.

 

- Så jeg gikk til WIndows NT og det var en forbedring.

Men der hadde jeg ikke noe programvare, så jeg gikk til "Windows 96+" og det var en forbedring.

 

- Jeg gikk til Windows 97 beta og det var en forbedring på mange måter, men den nye funksjonaliteten kræsjet masse. Noe av den spennende nye funksjonaliteten krevde internett. Jeg skreiv epost til Telenor og spurte om det ville bli aktuelt for dem med always-online abonnementer. De var ikke interessert i dette men kunne tilby meg en fastlinje til 70,000. Nei, takk.

 

- Jeg gikk til Windows 98, og det hadde fjernet noe av den spennende men ustabile funksjonaliteten fra betaen. Men det var en forbedring.

 

- Jeg gikk til Windows 98 Se tidlig, men for tidlig, og det var en katastrofe. De hadde byttet driverstruktur, og ingen av mine enheter hadde drivere for Windows 98 Se, og det samme gjalt mye av programvaren jeg kjørte, antivirus og brannmur bla.; installasjonsprogrammene kjente ikke igjen operativsystemet. Jeg måtte gå tilbake til Windows 98.

 

- Jeg gikk til Windows 2000, og det var en forbedring. Det er det mest stabile operativsystemet jeg har hatt, muligens med unntak av Windows 7.

 

- Jeg gikk til Windows Me. Det kræsjet allerede under installasjon. Siden fortsatte det bare å reboote i tide og utide. Uten blåskjerm. Det kunne ikke brukes og jeg gikk tilbake til Windows 2000.

 

- Jeg gikk til Windows XP. Det var en forbedring, selv om det ikke ga spesielt mye mer enn 2000.

 

- Jeg gikk til Windows Vista. Det var på mange måter mer irriterende, men samtidig bedre på mange måter. Forbedring? I alle fall en fornying. Jeg har brukt det på jobb fram til nå, og det er strengt tatt ikke spesielt forskjellig fra Windows 7 i mange sammenhenger.

 

- Jeg gikk til Windows 7. Det var en forbedring. Det meste som irriterte med Vista var forbedret, og det var stabilt. Sammen med 2000 er Windows 7 min favoritt.

 

- Jeg hørte mye drit om Windows 8 før jeg oppgraderte, men siden det var oppgraderingstilbud så oppgraderte jeg likevel på alle de maskinene jeg fikk lov å oppgradere. Tablet-PC'n min fikk jeg ikke oppgradere fordi NX Bit. kreves til en feature som ikke finnes i eldre versjoner og går an å slå av. Dette var ikke påkrevd i preview-versjonen, så den kunne jeg kjørt.

 

Jeg oppgraderte altså begge stasjonærPC'ene mine til Windows 8, som jeg har oppdatert dem mange ganger før. Men ALL kritikken stemte. For desktop-brukere er det et steg til siden men dessverre er det også et steg tilbake på mange felt. Det er fjernet funksjonalitet, det er kommet ny funksjonalitet som er dårligere erstatninger.

 

Windows 98Se var ikke en forbedring.

Windows Me var ikke en forbedring.

Windows 8 var ikke en forbedring.

Og nå når jeg har tatt ditt råd og prøvd Windows 8.1 i noen uker så er det jo knapt mulig å finne en forskjell fra Windows 8.0.

 

Alle andre Windows-versjoner var forbedringer.

 

Moralen i historien er:

Om du foretrekker Windows 8.x gjør ikke at du skjønner deg på de som ikke gjør det.

 

Jeg er en som ser forbedringspotensiale i alt, og aldri synes nyeste versjon er god nok. Men denne nyeste versjonen er faktisk dårligere på mange ting enn den forrige nyeste versjon. Og de dårligere tingene veier tyngre enn de bedre tingene. Så enkelt er det.

 

Jeg kan nesten ikke vente til Windows 9, for min erfaring er at Microsoft skjerper seg når de får mye kritikk på spesifikke områder. Nå har de fått mer kritikk enn på mange år.

 

Windows 7 er det beste operativsystemet jeg har brukt så langt. Jeg tar denne tittelen fra Windows 2000 på grunn av at det har kommet så mye mer funksjonalitet med tiden. Jeg tar denne tittelen fra Windows 8 fordi løsningen er så dårlig. Men jeg bruker Windows 8 fordi det altså kommer ny funksjonalitet med tiden.

 

En fan? Kanskje jeg er en Windows 7 fan. Men jeg er en Windows 8.1 bruker. Jeg er ikke redd for forandringer, jeg krever dem. Da blir jeg bare så fryktelig skuffa når forandringene gjør produktene dummere i stedet for bedre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...