Gå til innhold

Cerwin vega V-12f


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Om høyttalerne er "verdt det", blir veldig subjektivt. Jeg ville ikke gitt mer enn 500-lappen.

Når det kommer til forsterkeren så har den en strømforsyning som kan trekke maksimalt 175W. En AB-forsterker har en effektivitetsgrad på typisk 50%. Deler du dette på to kanaler i kontinuerlig drift vil du ikke få en forsterker som spiller (jeg siterer fritt) "HØYT og med masse bass" med ønsket høyttalerkombinasjon. Avhengig av hylledybde vil den muligens fungere godt som bokstøtte.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

VE-serien har lengre slaglengde, ny type kasser, nytt delefilter, nytt diskant- og mellomtoneelement, ny spole og skal ha støpt aluminiums chassis på basselementet. Jeg vil påstå at VE er en helt annen høyttaler.

VE-serien skal tåle mer rundjuling enn V-serien.

Jeg tror ikke det er noe problem å finne enn brukt VE-høyttaler til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

DC serien er gode gamle kongen :)

Men som jeg sier, GAMLE, og mest sannsynlig har de nok fått mye juling igjennom årene.

DC var jo høytalerene på 90 tallet!! :)

 

 

Jeg hadde DC15 selv, og en Harman Kardon AVR85 som var største surround recieveren HK hadde dengang. (mener å huske den kostet ca 13.000) og den forsterkeren hadde ikke nok futt til å dra DC15 mer enn ca 50%... (dog er det når volumjulet passerer kl.11 at effekten virkelig trengs)

Bytta ut DC15 med Audiopro Blue Diamond, som var meget hyggelige høytalere med bra trøkk, og renere lyd. Nå sitter jeg med billige front høytalere med et sett dyre subber...
Har i dag et par dynavoice fronthøytalere, og et sett med XTZ 12" subber... bra trøkk, og tåelig detaljert...
(frontsettet koster vel 3-4000-om det ikke er på tilbud, og subbene koster rett under 10.000)

Stort sett får du hva du betaler for, men noen produsenter har noe som gir meget god valuta for pengene...så det er mulig å finne noe fornuftig til en hyggelig pris...

Mere trøkk enn DC12 til 500 skal du virkelig slite med å finne... Du får bra trøkk med de fleste forsterkere, dog er maks på volumjulet kl11 (normalt sett) Over dette risikerer du at forsterkeren "clipper" og høytalerene ryker,....
En anen måte å si det på, du får "ALDRI" for stor forsterker, en stor forsterker har stålkontroll på elementene, hvor en mindre mister kontrollen, og kan lettere ødelegge høytalerene.......
lykke til uansett hva du velger....

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
Hayabuuza skrev (På 17.10.2013 den 23.35):

Hei! Har fått tilbud om å kjøpe ett par cerwin vega v-12f for 900kr, er de verdt det? Vil ha høyttalere som spiller HØYT med masse bass, hører mest på dubstep/hiphop/electronic osv..

 

Kunne også få med en høyttaler, Technics SA-Ex310, takler den høyttalerne?

Hei, vett at dette er en gammel sak. Men kjøpte du de? er det de store høyttalerne det er snakk om?

lik disse? Cerwin vega V-12F | FINN.no

Endret av Hårek
Sitatfeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...