Gå til innhold

Nr.2 kamera for en periode


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal etterhvert sende inn mitt kjære D600 på Check and clean, og mest sannsynnelig skifte av lukkerlammeller. Verkstedet var usikker på hvor lenge det ble borte pga av mye å gjøre, så også i en annen tråd at det et kamera var videresendt til Estland. Ettersom jeg ikke vil være uten speilrefleks i flere uker tenkte jeg kanskje å kjøpe et brukt et som jeg kan bruke i mellomtiden.

 

Er det noen som følger med på bruktsalget som har litt oversikt hva jeg burde kjøpe og eventuelt pris, slik at det blir kurrant å selge det igjen samtidig som at en ikke taper alt for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

Hvor mye bør et D7000 eventuelt gå for?

 

Litt annet spm.

 

Har selv solgt noen objektiver og et kamera på foto.no. og det samme skjedde meg nesten hver gang, bare får strakser jeg hadde lagt ut så kom det et tilsvarende produkt noen hundrelapper billigere. Er det slik at en kan sette seg opp til å få mail om feks et bestemt produkt blir lagt ut, noe tillsvarende finn?

Lenke til kommentar

Har selv solgt noen objektiver og et kamera på foto.no. og det samme skjedde meg nesten hver gang, bare får strakser jeg hadde lagt ut så kom det et tilsvarende produkt noen hundrelapper billigere.

Har opplevd dette selv et par ganger uten og stusset så mye over det, men begynner nå å lure på om smarte kjøpere legger inn en lure-annonse med redusert pris for og få kjøpt et produkt de ønsker noe rimeligere.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Hvor mye bør et D7000 eventuelt gå for?

 

Litt annet spm.

 

Har selv solgt noen objektiver og et kamera på foto.no. og det samme skjedde meg nesten hver gang, bare får strakser jeg hadde lagt ut så kom det et tilsvarende produkt noen hundrelapper billigere. Er det slik at en kan sette seg opp til å få mail om feks et bestemt produkt blir lagt ut, noe tillsvarende finn?

 

D7000 burde vel gå for rundt 4-4,5 nå, i god tilstand m/kvittering og emballasje. Ja, er som oftest slik at man kan være uheldig. Men jeg har alltid fått solgt for angitt pris. Tror at man bare må ha litt is i magen. :)

Lenke til kommentar

Men, hvis reperasjonen er ventet å ta lang tid, hvorfor får du ikke låne et annet kamera i mens? Jeg hadde et 50D inne for lukkerfiks oa 2 ganger for noen år siden og fikk låne et flunkende nytt begge gangene.

 

Jeg ser du skriver "speilrefleks" og for "en periode" - men hva med å heller tenke lengre og annerledes og skaffe seg et nr2 kamera som f.eks et godt kompaktkamera eller lite systemkamera? Mange har et tilleggskamera til speilrefleks som er lite/mindre og av naturlige årsaker (og D700 blir vel et tungt beist for "kona"?)

 

Tor

Lenke til kommentar

Er det eventuelt noen "kjente" feil med D7000 som jeg bør spørre etter? spiller det noen rolle om det er produsert i feks 2011 eller 2012? Mulig dette kunne vært et godt alternativ.

 

Kjøpte selv nytt et par måneder etter det kom. Merket ikke til noen problemer og kjenner heller ingen som har problemer med sitt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...