Gå til innhold

Hva med katten når du drar på ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke en gang en katt jeg altså :) Men jeg tror at dette er en problemstilling, mange velger å gjøre noen feil valg i. Som f.eks å bare låse katten ute, noe som er veldig dumt :hm:


Ikke at jeg har noe med det men har du tenkt å avlive den? Jeg lover å ikke komme med peikefingeren :)

Jeg har ikke en gang en katt jeg altså :) Men jeg tror at dette er en problemstilling, mange velger å gjøre noen feil valg i. Som f.eks å bare låse katten ute, noe som er veldig dumt :hm:

Lenke til kommentar

Vi har hatt vår katt 3 ganger på kattepensjonat. Lengste oppholdet var på 30 dager. Funker fint det. Pengene er det verdt, en kostnad man må ta ved anskaffelse av dyr. Mange tenker nok ikke lenger enn nesa og mange dyr lider nok av det :)

Jeg tror at mange mennesker tenker at katten vil overleve 1 uke ute alene fordi den kan fange maten selv. Men det som er, er det at katten er vandt til å få maten servert, og har da ikke alle instinktene helt på plass når det gjelder overleveldse.

Lenke til kommentar

Stemmer det, folk er litt enkle på det å skaffe dyr, folk burde sette seg mer inn i hva de egentlig begir seg utpå. huskatter har ingen forutsetninger for å skaffe seg mat selv, med mindre det er snakk om løver, tigere, leoparder og den slags katt :p

 

Kattepensjonat eller greie familiemedlemmer eller venner man kan stole på er nok løsningen ved ferie.

Lenke til kommentar

Stemmer det, folk er litt enkle på det å skaffe dyr, folk burde sette seg mer inn i hva de egentlig begir seg utpå. huskatter har ingen forutsetninger for å skaffe seg mat selv, med mindre det er snakk om løver, tigere, leoparder og den slags katt :p

 

Kattepensjonat eller greie familiemedlemmer eller venner man kan stole på er nok løsningen ved ferie.

Jeg er helt enig med deg. Men hvorfor skaffe seg katt når man ikke er helt sikker på hvordan å ta vare på den?

Jeg synes så forferdelig synd på de kattene som må lide seg gjennom en uke uten mat, og mulige angrip fra f.eks reven. :cry:

Lenke til kommentar

Hva skal man gjøre med barna når man skal reise bort og ingen kan passe dem?

 

1. Bli hjemme

2. Avlive dem

3. Betale noen for å passe dem

 

Hmmm... Vanskelig, vanskelig.

Jeg ville selv valgt nummer 3. Du vil på ferie, det er unødvendig å avlive et liv bare for at du skal nyte en ferie.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Fortsatt en viktig problemstilling! Forøvrig så tror jeg de fleste har noen de kjenner (slekt/familie/venner) som kan stikke innom nå og da og fylle på med vann/mat i skåla. Med tanke på at det også finnes kattepensjonater synes jeg ikke det finnes noen god grunn til å avlive en katt for å dra på ferie, hvis prioriteringene og hjertet ditt er på rett plass.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...