Gå til innhold

Posere ved skutt dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.side3.no/article3693305.ece

Lurer på hvorfor jegere absolutt skal posere foran dyret dem har skutt. Er det ingen som har respekt for dyra? Er det noe å være stolt over? Har forståelse for at det er viktig å holde bestanden vedlike.

 

 

De tar bilder for at de er stolte over fangsten. Det har ingenting med at de ikke respekterer dyret. Jeg er veldig glad i å fiske og når jeg får en stor en så er det klart at jeg er stolt og ønsker å forevige minnet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Helleristinger avbilder både jeger og bytte...

Denne diskusjonen dukker opp med jevne mellomrom, og handler som oftest om "respekten" for byttet.

Å forevige det er vel respekt det? (Og hvis man ikke liker bildene, så kan man la være å se på dem.)

Jeg har bilder av meg sjøl med nesten alle bevere jeg har skutt for eksempel, og det irriterer meg at det mangler noen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Man er stolt over byttet og vil vise det. Handler ikke om å vise respekt.

Kjenner mange som jobber i viltnemnda. Her om dagen hadde en elg satt fast føttene i ett gjerde, og viltnemnda rykket ut, og avlivet elgen så den ikke skulle lide. Der snakker man om respekt for dyret.

 

Alle som er med i viltnemnda går også på elgjakt, de tar bilder av dyret de har skutt. Men det betyr overhodet ikke at de har manglende respekt for dyret.


Vi har et utstoppet elghode hjemme. Betyr det at vi ikke respekterer elgen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel like respektfullt å forevige det døde dyret som det er å slakte det, flå det, dele det opp, fryse ned det parterte dyret og deretter ta det opp for å ete det?

 

Ironi til side. Et bilde av viltet etter en flott jakt, bringer frem minner om det flotte dyret i årevis. DET er vel respekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...