Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc lagger etter jeg bytta skjermkort, det gamle var ødelagt


Anbefalte innlegg

Her om dagen så tok jeg bort støvet med en støvsuger på skjermkortet mitt( Sapphire Radoen HD7970 GHZ Edition). tok bare så vidt borte ved viftene, holdte igjen viftene å. Så startet jeg BF4 også begynte det å lagge som ett helvete. skjønte ikke hvorfor så jeg testet de andre spillene mine og de lagget også like mye. så fikk jeg vite at skjermkoret hadde blitt ødelagt. Så på lørdag bestilte jeg Asus Matrix HD7970. fikk det idag pluss min nye psu( corsair rm750) fikk også ram'en min, så nå har jeg 16 gb. har 4 brikker kingston. 1.65 volt. så jeg monterte alt i stad fyrte opp maskinen, så de første problemene er at jeg får bluescreen når den blir litt stressa, ogås "hakker" den litt kjører windows 8 64 bit. så etter tusen ganger med blåskjerm, så tenkte jeg å fyre opp bf4 betan igjen. og det lagger like mye! HVA GJØR JEG? har også bestilt en ssd disk så jeg bytter til det, men trenger hjelp fort! INGEN AV SPILLENE LAGGET FØR JEG TOK UTSKJERMKORTET PÅ LØRDAG. har satt rammen til 1600 mhz

SPECS:

 

 

 

Intel Core i5 3470 @ 3,2 ghz

Asus matrix hd7970 3 gb

16 gb ram.

corsair rm750 psu

Endret av HomeXPremium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være tilfeldigheter, antar at du slo av maskinen når du "støvsugde" den første gangen?

Om du har feks en Svak strømforsyning kan denne være årsaken siden man kan merke det når man slår på maskinen igjen.

 

Du kan prøve å :

 

*Koble fra alt som du ikke behøver ( ekstra hd'er osv).

*Klokke ned Cpu litt.

 

Jeg antar at du ikke har et grisebillig skjermkort som bruker mindre strøm enn 7970 kortet?

Lenke til kommentar

Sendte du inn skjermkortet og fikk bekreftet at det var det som var problemet?

 

Det første det jeg tenker er at du har kommet borti en ledning og at den har løsnet. Dobbeltsjekke at alle ledningene i PCen sitter godt.

 

Har også sett noen som har dunket litt borti HDDen ved støvsuging og hele PCen har blitt treg som sirup. Løsningen har da vært å koble fra alle hardiskene, koble til hovedisken og starte opp. Hvis det da går greit koble til de andre igjen.

 

En tredje ting er at du kan ha gitt maskinen din et elektrisk støt med statisk elektrisitet når du støvsugde maskin. Statisk elektrisitet kan være din verste fiende og kan ha gjort en av komponentene dine ustabile.

 

Kan også nevne at 7970 Matrix Platinum har utrolig høy feilprosent fra fabrikken (relativt sett). På Asus sitt forum er det flere hundre som har rapportert om at kortet deres var defekt fra fabrikken. Jeg satt og knotet mye selv med dette kortet og fikk 3 forskjellige kort som alle var defekte. Ga til slutt opp og kjøpte et helt annet istedenfor. Bare gå til Asus forumet for radeon kort, trykk ctrl+f og skriv inn Matrix og se hvor mange av postene som er fra eiere av dette kortet. Det er nesten halvparten av alle postene. Det er også flere fikser for kortet der som kan prøves, blant annet oppdatering av GPU Bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...