Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - mulum - 50mm F/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har gått lang tid siden jeg sist var innom ser jeg, fikk etter hvert problemer med å rekke over alle trådene. Dette er eneste ulempen med at såpass mange var med denne gangen. Men det er jo god tid til å se gjennom trådene nå i etterkant da.

 

Temaet ditt virker ganske krevende, men svært interessant når det sitter. Ikke bare lett å lage noe severdig ut av det dagligdagse som omgir oss.

 

Har festet meg ved noen utvalgte fra de jeg ikke hadde sett før:

11 (Joggesko): Kanskje ikke det mest spennende motivet sånn i utgangspunktet, men det som slår meg er at du har komponert bildet nesten perfekt. Dette gjør at øynene finner en harmoni her.

14 (Vannmugge): Her er kameravinkel og selektiv fokus benyttet til å abstrahere motivet, slik at det blir en lek med form og mønstre. Det jeg kanskje skulle ønsket her var at den rutete bakgrunnen fylte hele ruta, for et enda strengere uttrykk.

19 (Høst): Igjen selektiv fokus som setter det ene bladet i sentrum for oppmerksomheten, og fargekontrasten mot himmelen runder av det hele. Passe mye fargemetning synes jeg.

20 (Postbokser): Her kommer styrken i gjentakelser godt frem. Bildet er kanskje litt tomt på høyre side, men du har igjen fått mye ut av lite.

26 (Løv): Godt valg å legge kameraet så lavt. Sterke fargekontraster, men myk tekstur.

29 (Skjerf): Du har flere som fungerer bra i sort/hvitt, men det hadde neppe dette gjort. Her er det den skrikende oransje fargen som drar oppmerksomheten. Dermed blir det noe mer enn bare et knips fra gata.

Lenke til kommentar

Har vært en artig tråd å følge.

 

En hel masse tilsynelatende enkle no nonsence bilder, stilsikre og på grensen til illustrasoner. Håper du blir med videre til uke 50, for hvis du skal, så skal jeg.

 

Ser at du holder til i Bergen? Skulle du kanskje dratt i gang en fotovandringe eller noe for oss Akamister i Bergen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...