Gå til innhold

Elkjøp satser hardt på datakomponenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå inn på www.elkjop.no og se på f.eks FX5900 Ultra. 3995Kr. Det er sykt.

De slår alle webshopper som er med den prisen. Fikk den lille blekka fra Elkjøp her om dagen, og de selger Hercules 9800 Pro til bra prisen også.

Jeg som alltid trodde Elkjøp var dyrt...

 

Det er akkurat det som er meningen; at du skal få det inntrykket av at Elkjøp er billig også på datakomponenter. Hvis de fortsetter å kjøre flere slike stunt/kampanjer (hvor de åpenlyst taper penger) og folk sammenligner disse prisene med webshoppene sine priser (som vil være høyere), vil folk etterhvert få et inntrykk av at Elkjøp _ER_ billigst på PC-komponenter og automatisk gå dit å handle sine datakomponenter. Det er vel noe av det samme som komplett.no gjør når de kjører "ukens tilbud"(?), da de slettes ikke er den rimeligste webshoppen.

 

Man må også huske på at folk også etterspør andre ting enn kun lav pris. Kompetanse og god service er også viktig i forbindelse med salg, og kompetanse kan man ikke si at Elkjøp har på dette området. Riktinok vet en gjennomsnittlig selger der nok til å få solgt noen datakomponenter til en stakkars uvitende kjøper, men det er nok også alt.

Lenke til kommentar

jeg var innom elkjøp i går, skulle ha meg ett hercules 9800pro men det hadde de jo self. ikke inne.. jeg tenkte på nøyaktig det samme som står i den dagbladet artiklen, at de ikke har varene inne osv, men i mitt tilfelle var det ikke så veldig farlig da jeg fikk vite at de garantert fikk inn på fredag, og jeg holdt av ett til onsdag neste uke.. de er jo greie på slike ting, men det at dem ikke har varene inne er litt merkelig :/ men uansett! Hercules 9800pro til 3500,- er FA*EN MEG VÆRT Å VENTE PÅ!! (skal på OL allikevell, så de dagene i mellom blir ikke så ille)

Lenke til kommentar
10 poeng til noen som faktisk får kjøpt et slik kort på elkjiip innen kampanjen er over  :roll:

 

Personlig skjønner jeg ikke helt poenget da Elkjøp i de fleste tilfeller opererer med 3 dagers prisgaranti.

 

Ergo, det er ikke snakk om de ikke kan levere. De skal leverer :D

 

Har selv testet denne prisgarantien ut på en av billigpc'ene de hadde for en stund tilbake. Og den fungerer. Har de ikke produktet er de pliktig til å levere et tilsvarende eller bedre produkt :wink:

 

Ps: Nei, jeg jobber ikke i Elkjøp.

Lenke til kommentar

Skulle kjøpe en aopen 52x cdbrenner til utrolig 295kr i dag. Annonsen begynte i går, men da jeg var innom tidligere i dag var de utsolgt. Da fikk jeg en Philips 52x som normalt koster 495,- til prisen til aopen brenneren. Ifølge Elkjøps annonsegaranti skal de ha 7 dager på å skaffe varen, men det slapp jeg å vente på :D

Fikk god service jeg iallfall.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i et bra grafikkort til digg pris her før i år.

De tar bare et par inn til et par butikker.

De hadde den ikke i den nærmeste butikken.

Men dro til neste. Der hadde de den.

 

Det er lureri JA.

MEN du kan få et bra tilbud hvis du er tidlig ute og jobber litt.

 

De lurer alle de som er godtroende og tror at Elkjøp er en "brasnillfin"-butikk.

 

Men de som er klar over dette burde ta mine råd.

Så får du faktisk et bra tilbud.

Lenke til kommentar

Jeg bor rett ved elkjøp stormarked i Oslo, der skal de liksom ha "hele" utvalget (av det de tar inn). Liker å ta meg en tur inn i dataavdelingen; De har som oftest 50/50 når det gjelder å være dyrere/billigere enn en god webshop på datakomponenter, og av mine erfaringer også når det gjelder tv og radio osv...

 

Du kan mao finne et kupp der, men du kan dr*te deg ut også...

 

Men å si at de satser hardt på datakomponenter :lol: det er å overdrive!

Lenke til kommentar
Forresten: MYE (f.eks. lcd-skjermene) er NoName..

 

Men seriøst folkens, ingen seriøse folk drar til elkjøp når de skal oppgradere/bygge PCen.. Hehe :p

 

kommer ann på pengene det. vil du bruke 2000,- mer for samme vare?

jeg forsøker i alle fall å få varen billigst mulig. når det blir en

prinsippsak, så er jo saken grei, men alle (nesten) lar seg kjøpes (eller

selges billig:) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...