Gå til innhold

Snart kan du betale regninger uten Java


Anbefalte innlegg

Nå åpnes det jo opp for at plugins i browseren kan utnytte hull i browserens implementasjon av javascript og html5. Det vil kansje ta kortere tid før hullet blir fikset men til gjengjeld vil det vel bli mye enklere å skrive farlig kode siden de som vil utnytte dette nå kun trenger å bruke javascript. Ser for meg automatiske klikk og operasjoner rett i nettbanken utført av javascriptkode som av en eller annen grunn har fått lov å kjøre i browseren, m.a.o mye verre enn Java. Kommer til å sende et brev til bankID og be dem om å fortsette å støtte Java. Jeg logger ikke på nettbanken med javascript hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker da nettbanken i DNB uten Java i Google Chrome. Er jo ikke noe problem.

 

jada, du kan lage din egen personlige kode i stedet for Java applikasjonen. me da må du inn i nettbanken for legge inn koden først

 

Du kan også få banktid pr telefon men det forutsetter at teleoperatøren din har den muligheten.

Her er problemet at ikke riktig alle teleksoperatører er komme inn på dette sporet enda

 

Når bankID 2.0 kommer vil det er erstatte absolutt alle typer innlogging der man bruker bankid eller er det bare bankene som tar det i bruk

Lenke til kommentar

@elgen:

 

Det vil nok erstatte java-appletten alle steder hvor vi kan bruke BankID.

 

At Telia Sonera (NetCom, Chess) ikke har BankID på mobile skyldes trolig at de ikke er villige til å betale for løsningen, noe Tele2 var villig til.

 

Isåfall er det lit merkelig for mange tyr jo nettop til disse når de velger mobil abonnement

De selskapen er nok de siste som er så standhaftige

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jo riktig. Men det sies at javascript vil bli brukt i den nye bankID 2.0 versjonen.

 

Altså så har man javaprogrammering som er godt nok, ikke sant?

 

Så har man javascript som ikke er så bra, stemmer det?

 

Er det en tredje ting involvert her? Hvor ligger sårbarheten? Jeg synes artikkelen er dårlig skrevet.

 

Leste du det Crowly skrev? "Javascript har ingenting med java å gjøre. Det er to forskjellige språk, en vanlig missforståelse siden javascript har java i navnet."

 

 

 

– Da Java ble valgt var ikke webteknologien moden nok. Det er den nå, og vi kan derfor lage BankID 2.0 som en responsiv webbasert løsning som fungerer på tvers av operativsystemer, mobiler, nettbrett, PC-er og nettlesere, forteller teamleder Kjetil Rohde Jakobsen i Knowit.

Bullshit! SSL og iframes er minst 15 år gamle og det finnes millioner av nettsider som viser utsagnet feil. Om noe var feil var det kravene satt til BankID som viser at de som satt kravet var håpløst bak må i forståelse av Internett.

Endret av JohndoeMAKT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...