Gå til innhold

Priims get shredded or die mirin logg


Anbefalte innlegg

Greit å ha en uke ferie når jeg skal prøve å pisse litt på mine egne rekorder.

 

Dagens:

 

Benk 95kg 5x3 120 1x1 132.5 - fail 130kg 1x1. Ny pers

Roing: 5x5 97.5 5x3 105kg 3x2 - Faila på siste reppen

Bøy: 120kg 3x5 130 kg 3x1 140 kg 1x1

 

Ganske sikker på at jeg tar 150 kg i bøy på Fredag og uken er derfor sålangt godkjent. Tror jeg hadde klart 132.5 i benk viss jeg hadde tatt en litt lengre pause. For 130 ble ikke noe veldig stort problem, er litt usikker på om stangen låg helt i ro på brystet, så om det hadde blitt godkjent tror jeg ikke :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten update,

 

Fredag ble som følger:

 

Bøy: 120 kg 5x1 140 kg 3x1 155kg 1x1 ny pers

Markløft: 170 1x5

Press: 5x3 60kg

 

 

Søndag:

 

Benk: 115kg 3x3 100 kg 5x3

Roing: 100kg 3x3 90 kg 5x3

Bøy: 120 kg 5x3

 

Var en veldig bra treningsuke, den uken her blir det bare deload og litt mengdetrening, så blir litt rolig for å la kroppen arbeide seg opp litt, selvfølgelig med mye mat :-)

Lenke til kommentar

Det var vel kanskje på tide at jeg fikk meg en treningslogg også, siden jeg tidligere har unnskyldt meg med at det blir for tidkrevende ser jeg at jeg bruker jo en time eller to på dette forumet hver dag alikavell, mye av den tiden er også i denne seksjonen, så why not.

 

Litt om min form,

Jeg påtross av et ikke alt for langt liv vært en ganske aktiv herremann, jobbet på havet frem til jeg var 17 da jeg reiste i Forsvaret og deltok der i flere internasjonale operasjoner. På dette tidspunktet var jeg ganske stor og slem, sterk men tynn i vertfall. Etter en tid (4.5 år) i forsvaret fikk jeg en skade som gjor at det var umulig for meg å tjenestegjøre der jeg gjor, jeg skadet skulderen min ganske stygt og valgte derfor å si opp forann å gå i kovensjonelle avdelinger.

 

Så etter en periode i offshore følte jeg det var på tide og slå seg til ro, så da fikk gutten seg kontor jobb og har hatt flere siden den tid, har idag en ganske respektabel stilling i ett av di største konsernene i Europa.

 

Så med andre ord, ja eg sitter mye på ræva, ja eg røyker og ja eg drikker mye kaffi.

 

Jeg er også investor i noen selskaper og har generelt mye å gjør på.

 

Så derfor frir jeg til Stronglifts 5x5, det beste og mest gjennomtenkte treningsprogrammet etter min mening.

 

Jeg har moderert det litt, for å passe mer til meg og mitt bruk men kommer til å fokusere på og logge baseløftene.

 

Fysiologisk informasjon:

Høyde: 183 cm

Vekt: 90kg

BF%: Har ikke målt på gud veit kor lenge. Er ikke veldig mye

 

1RM:

Markløft 200kg

Benkpress: 110 kg

Knebøy: 120 kg (Blir hemmet i knebøy pågrunn av skulderen)

Dette er løfta løft og ikke kalkulerte. Jeg bryr meg lite om roing og overhead siden jeg anser dette som mer treningsøvelser enn noe jeg fokuserer 1rm i.

 

Ser at jeg glemte mine kjære målsetninger.

 

Dette er di målene jeg har satt meg for 1 juli 2014.

 

Kropsvekt 95kg

Fettprosent 12%

 

1RM løftene

 

Benkpress: 150 kg

Markløft: 250 kg

Knebøy: 150kg

 

5x5

Benkpress: 130kg

Markløft 230

Knebøy: 130

 

What more can i say, stay tuned. Bilder legger jeg muligens med etterhvert.

 

Og ja, jeg skal bli shredded as fuark.

Jeg lurte på hvis man drikker protein med melk, ofte - hver 3 t ,- etter en måltid eventuelt vente litt, men ville det hjelpe ? Trener styrke- vil legge på meg og bli større, denne prosessen føler jeg funket, fordi jeg la på meg ganske mye en sommer, da jeg gjorde det- men kanskje det var ikke selve protein drinkene, eller bare maten jeg spiste, spiste 8 ganger minst hver dag.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurte på hvis man drikker protein med melk, ofte - hver 3 t ,- etter en måltid eventuelt vente litt, men ville det hjelpe ? Trener styrke- vil legge på meg og bli større, denne prosessen føler jeg funket, fordi jeg la på meg ganske mye en sommer, da jeg gjorde det- men kanskje det var ikke selve protein drinkene, eller bare maten jeg spiste, spiste 8 ganger minst hver dag.

 

 

Nå har det seg slik at jeg ikke for øyeblikket bruker proteinpulver eller kosttilskudd øvrig, utenom litt tran og litt sånt. Men viss du bruker proteintilskudd for å suppledere etter måltidene har det en effekt, men noe særig mye mer enn 2-3 stykker for dag tror jeg vil være litt bortkastet. Det var for en stund tilbake litt brosience at mer proteinpulver var mer gainz.

 

Ta deg en etter frokost, en etter middag og en etter trening/litt ut på kvelden viss du har fridager. Så er du nok godt dekket. Men jeg ville nok uansett ha prøvd å dekke behovet i kosten, det går helt fint.

 

 

Legger inn gårsdagens økt:

 

Benkpress: 3x3 110kg 5x3 100 kg

Bøy: 3x3 145 kg 5x3 120 kg

Roing: 5x3 90kg 3x3 100 kg

 

Føler at det å kjøre 5x3/3x3 overhverandre i en og samme økt får sving i sakene.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg lurte på hvis man drikker protein med melk, ofte - hver 3 t ,- etter en måltid eventuelt vente litt, men ville det hjelpe ? Trener styrke- vil legge på meg og bli større, denne prosessen føler jeg funket, fordi jeg la på meg ganske mye en sommer, da jeg gjorde det- men kanskje det var ikke selve protein drinkene, eller bare maten jeg spiste, spiste 8 ganger minst hver dag.

Nå har det seg slik at jeg ikke for øyeblikket bruker proteinpulver eller kosttilskudd øvrig, utenom litt tran og litt sånt. Men viss du bruker proteintilskudd for å suppledere etter måltidene har det en effekt, men noe særig mye mer enn 2-3 stykker for dag tror jeg vil være litt bortkastet. Det var for en stund tilbake litt brosience at mer proteinpulver var mer gainz.

 

Ta deg en etter frokost, en etter middag og en etter trening/litt ut på kvelden viss du har fridager. Så er du nok godt dekket. Men jeg ville nok uansett ha prøvd å dekke behovet i kosten, det går helt fint.

 

 

Legger inn gårsdagens økt:

 

Benkpress: 3x3 110kg 5x3 100 kg

Bøy: 3x3 145 kg 5x3 120 kg

Roing: 5x3 90kg 3x3 100 kg

 

Føler at det å kjøre 5x3/3x3 overhverandre i en og samme økt får sving i sakene.

. Takk for tilbakemelding :)
Lenke til kommentar

Idag gikk det litt skeis, hadde ikke kalk og jeg blir ganske klam i henda når jeg løfter (les svett, som en gris, på en grill)

Så merket at det var litt ubehagelig å løfte uten.

 

Knebøy: 5x3 140 kg - Veldig veldig godt fornøygd

Markløft: 5x1 140 kg 5x1 160 kg 5x1 170 3x1 190 kg - på den siste glapp jeg stangen på vei oppå fjerde rep og bestemte meg for å ikke fortsette.

Press: 5x1 60 kg 4x4 55 kg

 

Ny pers i press på ett 5'er sett. Tror ikke teknikken var helt bra, kunne sikkert sett ut som stående benkpress på de to siste reptitsjonene, men who cares.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens:

 

Bøy: 135 kg 5x3 160 1x1 170 1x1 - 160 hadde vært ny pers, men følte det var mer inne, 170 gikk så vidt.

Benk: 5x3 107.5 - Tungt men gikk fint

Roing: 100kg 5x3

 

God økt. Skal forandre programmet litt å går i en periode på 8 uker bort i fra SL prinsippet, for å trene litt støttemusklatur. Så blir nok oppdateringer på baseløftene, men sånn utenom det blir det mye støtteøvelser, går ikke så mye innpå det programmet.. Er noe jeg har laget selv for å supledere der jeg føler at jeg har svakheter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Går tilbake til å logge litt baseløft selv om jeg ikke er mer enn halvveis i det programmet jeg nå kjører så ligger fortsatt fokuset rundt baseøvelsene.

 

Gårsdagens:

 

Bøy: 140 kg 5x3

Markløft: 190 kg 5x1 200kg 5x1

Roing: 100kg 5x3

 

Jeg merker at kvaliteten på treningen når jeg går i fra 5 til 3 set er litt så som så, men for å kunne få utbytte av resten av økten er det nok nødvendig.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lenge siden jeg har logget aktivt, men skal prøve å komme back on track med det.

 

Uansett så har fokuset i det siste vært mye på mobilitet, utholdenhet og grunnstyrke på senteret. Ilag med mye aktiv fjellklatring har jeg fått en ganske god basestyrke som jeg kjenner jeg drar nytte av i 5x5 programmet, spiser som en hest og er klar til å deffe litt ned i mot August da turen går mot Matterhorn.

 

Jeg fokuserer veldig mye på kropsvektøvelser for å venne kroppen mer til å måtte løfte seg selv på forskjellige måter, men jeg føler at forberedelsene er gode og så lenge været er bra har jeg tro på at vi klarer å bestige fjellet.

 

Uansett, så har styrken blitt ganske bra og spesielt kjernemusklaturen har fått kjørt seg med klatringen.

 

Så idag så går 5x5 arbeidssettene på følgende nivåer:

 

Benkpress: 110kg

Knebøy: 150kg

Markløft (5x1): 200kg - kjører ikke over dette selv om 5x1 virker forholdsvis lett

Press: 57.5kg

Roing: 110kg

 

Dagens økt ble da som følger

 

Bøy: 150kg 5x5 - 152.5 neste økt

Press: 57.5kg 5x5 - 60kg neste økt

Roing 110 kg 5x5 - 110kg neste økt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...