Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - dandelion - fujifilm x100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Høstkveld" fra Ekebergskrenten var virkelig flott. Skal jeg pirke på noe så må det være artifaktene på gjerdet. Det blir fort aliasing på svakt skråstilte linjer, og det blir enda verre med oppskarping. Det er mulig å myke litt opp i slikt, men det er en forferdelig pirkejobb. (Merk at når jeg begynner å pirke i slike detaljer så betyr det at jeg synes at bildet holder et såpass nivå at jeg ønsker det perfekte).

 

Fredelig og rolig fra Frognerkilen, skulle gjerne fått til noe der jeg også. Høstbladene har flotte farger i mange valører, pluss for at det ikke er altfor overdynget. Når du først skulle ta bilde av den utstillingen, er det et godt valg å sette de i perspektiv mot Rådhuset.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

18 oktober - Krossbu by night - var flott. Herlig skarphet i front og utydelighet i skyene. Flotte kontraster også. Bra lys er vel det jeg bør si.. :)

Bildet er tatt om natten da det var fullmåne. Trengte derfor ikke mange sekundene før bildet var godt eksponert. Dette er dog mitt første forsøk på nattfoto. Fokusen er litt off ser jeg i etterkant, men det gjør egentlig bare bildet litt grovere og underbygger stemningen.

Lenke til kommentar

Flott bilde av et flott landskap! Flott "kald" blåfarge i elva!

Takk! Det var så nydelig i fjellet med kontrastene mellom brune høstfarger og blått brevann!

 

Du har fått til mange gode bilder i denne festen :) Mange av landskapene synes jeg var bra - mht til komposisjon og etterbehandling. Høstblader ble meget pent.

 

Takk for det!

Lenke til kommentar

22. oktober - Regntung

10643282815_01e3ed6d35_z.jpg

 

24. oktober - Reisefeber
10643321226_6282131670_z.jpg
25. oktober - Morgen på Slottet
10643313324_355af32ebd_z.jpg
28. oktober - Slottsparken
10643324936_6a4c5d4b2b_z.jpg
Dette var siste runde med bilder fra meg i denne festen. Noe skjedde mot slutten av måneden, for motivasjonen til å ta bilder forsvant helt. Dessverre. Men alt i alt har dette vært en fantastisk fin måned både for fotografering og fjelltur og byvandring.
Nå gleder jeg meg til å kikke på de siste bildene i de andre oktoberfestene! Så langt har det vært veldig høy kvalitet på bildene her. Dere motiverer og inspirerer virkelig til å fortsette med å holde dette gående :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...