Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Rowdy - EF 50mm,1.8


Anbefalte innlegg

Likte SH-konverteringen på statuen veldig godt, fint lys/skyggespill. Rumpa kunne kanskje fått vært med ja ;)

Takk, Jan! Da burde jeg nok latt rumpa være. Fint med tilbakemeldinger.

 

 

Det har vært lite tid til bilder om dagen. Har kjøpt ny leilighet, og pusser opp den gamle til salg.

Fikk tid til bilder på vei til bilen fra kontraktskriving i dag, ihvertfall.

Morsomt å gå rundt uten zoom. Føler festen er lærerik, til tross for lite tid.

 

Bilde 4 - 11 Oktober

 

10209003845_547a225125_z.jpg

 

Canon EOS 60D / 50mm 1.8II
Shutter Speed 1/100 s
F-Number f/7.1
ISO 100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er morsomst uten zoom det meste av tiden jeg. At festen er lærerik kan jeg skrive under på. Man forsøker seg på ting man ellers ikke gidder å holde på med, og plutselig er det noe som fungerer.

 

Dagens likte jeg veldig godt forresten, flott speiling i det litt urolige overflaten. Til og med dandert med høstblader.

Lenke til kommentar

Takker så mye, begge to! Det var god strøm i elven, så var heldig med akkurat det løvpartiet.

 

Ellers er jeg på hytta i kveld. Vurderer å ta en tur ut nå på kveldingen og få til et silhuettbilde, eller sitte og drikke øl ved peisen :)

Helt klart ute, så det er jo mulighet for stjernebilde også. Vi får sjå..

Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelige kommentarer dere tre :) Moro når man har så lite tid til å skape bilder.

Det ble noen silhuettbilder på fjellet her i kveld. Får ikke lagt ut før jeg er hjemme ved pcen.

 

Beklager igjen for å ikke kommentere noe særlig denne festen. Jeg ser gjennom alle bildene og liker bidragene deres, om det betyr noe ;)

Lenke til kommentar

Det ble ikke rare greiene i går, men synes dette bildet ble ålreit utifra hva jeg ønsket å få til.

 

Bilde 5 - 12 Oktober

 

10248526326_9e8783914e_z.jpg
Jpeg rett fra kamera.

Canon EOS 60D/ 50mm 1.8II
Shutter Speed 3.2 s
F-Number f/5.6
ISO 100
Exposure Bias Value -1.67 eV
Metering Mode Pattern
White Balance Details Auto

 

Lenke til kommentar

Det ble en liten fotosesjon etter midnatt.. Heldigvis, for det ble ikke mulighet for bilder i dag. Jeg våknet med et meget irritert øye. Har klort ut den ene linsa i søvne eller noe :)

Stativ og manuell fokus. Belyst med stearinlys. Bildet er croppet en del i etterkant, så jeg måtte øke støydempingen. Synes det passet bra akkurat her.

 

Bilde 6 - 13 Oktober

 

10250100434_d131a8463d_z.jpg


Canon EOS 60D/ 50mm 1.8II
Shutter Speed 1/10 s
F-Number f/1.8
ISO ISO 2500

 

 

Lenke til kommentar

Portrettet er kanskje litt mørkt, men samtidig silkemykt. Du fyller opp billedruta omtrent akkurat passe også. Behagelig og fint portrett dette.

Takker for kommentar, k.n.b.

Jeg forsøkte med flere stearinlys på andre bilder, men dette var bildet jeg ble mest fornøyd med. Utrolig hvor stor forskjell det er med ett lys til.

Uansett en lærerik dag i festen.

Lenke til kommentar

Tommel opp for bryggekant som forteller mye uten gjøre det komplisert. Skarpt bilde og nydelige refleksjoner i vannet samtidig som det er et lysspill i brygga.

Tusen takk!

 

Bilde nr 6 var veldig vakkert. Liker lyssettingen.

Takker så mye!

 

 

Sliter med å ta bilder igjen. Flytter for fullt om dagen. Fikk nå ihvertfall tatt et måneskinnsbilde fra den nye verandaen nå.

 

Bilde 7 - 20 Oktober

 

10369411865_0ffd379fd5_z.jpg

Canon EOS 60D/ 50mm 1.8II
Shutter Speed 20 s
F-Number f/6.3
ISO 200
Lenke til kommentar

Fin effekt i skylaget fra den lange lukkertiden, med månen omtrent perfekt plassert.

Takk! Desperasjonsbilde, men synes effekten var en liten hjelpende hånd her :)

 

Portrettet ble fint. Duse toner og pent utsnitt.

Takker så mye, Bjørnåge!

 

 

Fortsatt null fototid, men prøver å være med videre.

 

Stemningsbilde fra det nye hjemmet.

 

Bilde 8 - 21 Oktober

 

10410564716_02850cd57d_z.jpg

Canon EOS 60D
Shutter Speed 1.3 s
F-Number f/13
ISO 100
Exposure Bias Value 1.00 eV
Lenke til kommentar

Skulle nesten sett dette uten refleksjonen i vinduet. :) Lykke til med flytting.

Jeg prøvde å få til parallelle linjer, men enig med deg. Ser hva du mener.

 

 

Jeg måtte rett og slett gi opp festen denne gangen. Kjøp av ny leilighet kom ekstremt brått på.

Ferdig med vask av den gamle leiligheten i kveld, så nå settes salget i gang.

 

Skal bli godt å pusle i den nye, og få tid til gåturer med fotohobby igjen :)

 

Ellers har jeg lært mye om bruk av fast 50mm 1.8, så personlig utbytte har det vært med denne festen. Får jobbe videre med det fremover.

 

Takk for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...