Gå til innhold

Nøkler eller nøkkelkort til dør?


Blomst1

Anbefalte innlegg

Hei, søsteren min eier et vandrerhjem. Hun er veldig usikker på hvilke typer dører og lås hun skal kjøpe til rommene.

 

Når dere er på hotell eller vandrerhjem foretrekker dere nøkkel eller nøkkelkort?

Er det mye ekstra pes med nøkkelkort kanskje? Eller mye dyrere?

 

Hva koster vanligvis nye dører?

 

Noen som har noen linker til sider der de selger dører som egner seg til og ha inne på et vandrerhjem/hotell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fysiske nøkler tar stor plass fordi alle fester den på en svær nøkkelring, mens nøkkelkort får lett plass i lommeboken. For meg som forbruker er det et rimelig klart valg.
Hvis noen mister et nøkkelkort gjør det jo ingenting, fordi det utløper jo fort. Med fysiske nøkler vil du være nødt til å bytte lås.

Eneste er vel kostnadene for nøkkelkortet, det koster vel litt å installere det systemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Foretrekker nøkkelkort jeg, mye lettere å putte i lommeboka osv. Har kun opplevd å få dørnøkler når jeg besøkte Jerusalem i april, hvor de hadde hektet nøklene på nøkkelhanker som minnet mer om svære steiner enn noe annet. Meget upraktisk for å si det mildt.

Dessuten gir nøkkelkort i seg selv meg en slags hotell og feriefølelse :)

Lenke til kommentar

nøkkelkort

+lettere å ha med

+dersom det mistes koster det lite å erstatte

+dersom det mistes, deaktiver det, låsen trengs ikke byttes

+ enkelt å gi flere tilgang, og la noen få tilgang til flere rom med samme kort om nødvendig (ansatte f.eks)

- sikkert dyrere å implemenetere.

 

Når det gjelder drift er jeg usikker, men regner med alt i alt at har man først installert nøkkelkortsystem så vil dette nok være mye billigere på sikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De fleste hoteller i dag (i Norge ihvertfall) bruker papp kort (eller tynn plast), med utløpsdato

har sett mye av de på gatene i sentrum, siden folk bare kaster de ifra seg når de drar

 

Nøkler er utdatert og ikke billige i drift, siden du trenger så mange på lager mens elektroniske kort bare printer du ut etter behov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...