Gå til innhold

Kjøpe ny maskin, rundt 15000.- Eneste kravet er at jeg skal kunne spille over 3 skjermer.


Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en tid utenfor data sirkuset så skal jeg kjøpe ny maskin. Eneste kravet er at jeg skal kunne spille over 3 skjermer.

Idag sitter jeg på en maskin med en helt grei maskin som jeg så vurderer å selge. Men har lyst på den nye plattformen til Intel å kanskje man burde vente på de nye radeon kortene?

Takker for den hjelpen jeg kan få.

Endret av KVTL
Endret emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du skal ha vannkjøling? Hva en bør gå for kommer an på behov. Klarer du deg med ett kabinett til 700-1000kr? F.eks fractal r4?

Klarer meg gjør jeg nok helt sikkert, men har veldig lyst på et kabinett jeg kan ha en stund. Å synes 900D er skikkelig stilig.

 

Har et fractal XL, corsair 700D og et 810 switch stående, men har ikke lyst å bygge i disse.

 

Fornuften min sier jeg bør beholde mitt BIG BANG og I7 3930K. Men hovedkortet passet ikke i 900D å jeg føler for å teSte ut den "nye" plattformen.

Lenke til kommentar

Skal du kjøre flere enn 2 skjermkort? tri sli, trifire osv? Hvis du ikke skal ha flere enn to, så kan du like godt gå for ax860.

 

Du vet at du nedgraderer hvis du går over til i7 4670k. Ingen vits å teste ut en plattform som yter marginalt bedre mhz for mhz. Behold det du har nå til neste gang intel kommer med nye cpu'er. Du kan for eksempel kjøpe evga 2x780 classified. Da har du nok power til å kjøre de fleste spillene over 3 skjermer. Eventuelt kan du vente til amd lanserer de nye skjermkortene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ax860i har også corsair link.

 

Nytt hovedkort, skal du ha s2011? Da kan du se på det nyere asus rampage 4 extreme black edition kortene.

 

2x7970 er jo forsatt sterk kombo, men sliter som sagt med microstuttering. Nvidia er litt bedre på dette området. Vi får håpe at amd klarer å fikse noe gode drivere som kan gjøre frame pacing bedre.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ax860i har også corsair link.

 

Nytt hovedkort, skal du ha s2011? Da kan du se på det nyere asus rampage 4 extreme black edition kortene.

 

2x7970 er jo forsatt sterk kombo, men sliter som sagt med microstuttering. Nvidia er litt bedre på dette området. Vi får håpe at amd klarer å fikse noe gode drivere som kan gjøre frame pacing bedre.

 

Hvilke er det som selger dette hovedkortet?

 

Hørt mye om microsuttering, men har ikke hatt noe problem med mine. Men se på listene at alle nye kostene fra nvidia er bedre :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...