Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd på jevn asfalt, ny bil.


zoqiet

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt inn en nyere bil som har knapt gått 15k. Merket nylig at den har en "bumpy/thumping" (med mangel på andre ord) ulyd når jeg kjører på ny jevn ny asfalt. Dette merket jeg ikke når jeg prøvekjørt den da jeg fokuserte mest på ujevn og dårlige veier.

Ulyden er raskere ved høyere fart og tregere ved sakte fart (en gang per omdreining av hjulene kanskje +/-), men den er der konstant til jeg er over på normal vei igjen. (Da forsvinner den helt eller mye, slikt at det er veldig vanskelig å merke det). Lyden er ikke avhengig av at jeg svinger mye, bremser eller kjører rett frem.

Det kan også merkes litt risting (bump) hver gang lyden kommer, virker som mest på passasjer siden foran.

 

Tenkte jeg skulle ta en telefon med et verksted til mandagen, men fint hvis noen her har en ide?

Jeg tenkte det kanskje kunne være slitasje på dekkene, ser at det er litt mer slitt foran, men ikke unormalt mye.

Endret av zoqiet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde i hvertfall demontert ett og ett hjul og trillet det litt bortover en vei eller noe. Sjekket det for ujevnheter og skader... sjekk at det sitter skikkelig når du monterer hjulene igjen og at det ikke er noe rusk mellom, husk å skru dra hjulboltene jevnt igjen... ikke stram en hjulbolt 100% mens de andre er helt slakk.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...