Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - jadedgamer - 18.3mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for gode tilbakemeldinger, alle sammen! :)

 

Tror jeg må finne noen andre motiver snart, men dagens bilde er i alle fall skyer som reflekteres i vinduer i Torggata. Edits: Rettet opp i forhold til midten, croppet vekk toppen av Åhlens-skiltet som vistes nederst. Kunne gått litt nærmere for å ikke få med refleksen av taket også, men da hadde det blitt mindre vinduer...

 

post-89244-0-88566500-1380992756_thumb.jpg

 

Som alternativ hadde jeg et veldig grønt bilde av lønneblader etter regnet (ikke alle trærne rundt på Holmlia har fått høstfarger, og de som har det har også fått en eller annen sykdom som gir svarte flekker).

 

 

post-89244-0-56668300-1380992692_thumb.jpg

 

 

(Fraværet av lavpass-filteret gir så mange fine årer i bladet at det er nesten helligbrøde å krympe det ned til 1280 i bredden... :) )

Lenke til kommentar

Takk for det JorunT :)

 

Dagens spasertur til Vulkan ga færre motiver enn forventet - dette er en blokk langs Møllergata som skiller seg ut fra omgivelsene med sin blå farge. Her tatt på skrå, croppet vekk et tre til venstre, og la på ørlite grann mer metning.

 

post-89244-0-22657200-1381078562_thumb.jpg

Endret av JadedGamer
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene alle sammen! :)

 

 

Ble litt lenger på jobb enn beregnet i dag, mindre lys ute deretter, så da passet det kanskje å knipse en av lampene i taket på resepsjonsområdet på jobb :)

 

 

ISO 800, +2,3EV (for å få med taket), f/5.6, 1/8s. På grunn av den lange lukkertiden og vinkelen jeg holdt kameraet i så ble det langt mer blur enn jeg likte - burde kanskje gått for S-prioritet istf. A-prioritet.

 

post-89244-0-20704100-1381170041_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene :)

 

Dagens motiv er fra i morges - refleksjoner i vinduene på bygget man passerer på gangbrua over jernbanesporene; edit: Croppet vekk noe uinteressante elementer i topp og til venstre for å fokusere mer på bilene og byggene og la linjene "forsvinne".

Ellers: ISO 400, f/4, 1/40s - mange 4-tall ser jeg der :)

 

post-89244-0-98488300-1381256443_thumb.jpg

 

(Tok et annet interessant bilde også, men tror jeg venter med det og heller tar en ny versjon av det senere i konkurransen...)

Lenke til kommentar

Spennende kamera, og spennende bilder. Dets siste over en favoritt så langt med stram komposisjon og luftig uttrykk. Liker også bildet den 8. hvor refleksjonene av bymiljø og billys i glassfasaden blander seg med varmt lys i interiøret.

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...