Tmz Skrevet 23. september 2013 Skrevet 23. september 2013 Jeg lurer litt på hvordan man gjør det med komplekse tall. Jeg har funnet fasestrømmene men for å finne linjestrømmene må jeg bruke komplekse tall. 5 amp < 0 grader - 2,5 amp < -240 Grader Svaret er 6,6 Amp og <-19,1 grader Men det jeg lurer på er fremgangsmåte og hvordan dette tastes inn på kalkulator Bruker Casio fx-9860gII
Twinflower Skrevet 23. september 2013 Skrevet 23. september 2013 Dette gjør du "rett frem" på kalkulatoren din. Du har en egen vinkelknapp under den røde alpha-knappen. Tast det inn slik du har skrevet det i posten din, og voila. Husk at du kan velge å få svaret på polar, ekspotentiel og rektangulær form. Dette velger du i setup, men under options kan du konvertere svar frem og tilbake. (OPTN-CPLX-(->)-[r/_0] eller [a+bi])
V_B Skrevet 23. september 2013 Skrevet 23. september 2013 (endret) Vil anbefale deg å prøve å regne det ut selv også. Hvis det kun er addering eller subtraksjon av komplekse tall så er det veldig anvendelig å gjøre dem om til "trigonometrisk form" og så behandle dem. Så finner du fasen ved å ta arctan av det imaginære tallet delt på det reelle. Edit: Ble litt knot med formlene Endret 23. september 2013 av Salt_Skin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå