Gå til innhold

Tv som ikke skal brukes til tv-spill


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny tv og er helt grønn, og søker derfor litt hjelp her!

Min tv brukes stort sett til film og fotball og ikke tv-spill.

 

Noen nevner smart-tv, men usikker på om det er noe jeg trenger...

Tenkte å legge meg på 10-20 tusen, så er veldig usikker som dere skjønner...

Ang størrelse, så tenker jeg 55-65 tommer...

 

Samsung og LG, det eneste som gjelder sier flere av mine kompiser ang tv...

Har de et poeng, eller er det bare subjektivt tull og tøys?

 

Håper på gode forslag, og gjerne med link på gode tilbud som er aktuelle i dag!

 

På forhånd takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode tips, takk for det :)

 

MIn bror har nå kommet på banen og ønsker å selge meg sin et år gamle tv. En samsung 55 smart tv. Han snakket noe om ue 55, evt 550?

 

Nypris ca 20 000, skulle få den for 12 000.

 

Er det en bra tv? Evt pris mtp at den nå er året gammel, og prisen på tv faller vel fort tipper jeg mtp at det kommer nye modeller hele tiden...?!

Lenke til kommentar

Christoffer: Fikk du årets modell Samsung, smart 55" til en pris på 12 000?

Høres jo veldig billig ut...Eller?

 

Ang plasmaen flere anbefaler: Hva er forskjellen på denne, kontra led? Trodde alle kjøpte led i dag, så ikke for meg noe annet faktisk :)

 

Er smart-tv verdt pengene mtp nettflix, eller holder det å kjøpe aple-tv synes dere?

Lenke til kommentar

Christoffer: Fikk du årets modell Samsung, smart 55" til en pris på 12 000?

Høres jo veldig billig ut...Eller?

 

Ang plasmaen flere anbefaler: Hva er forskjellen på denne, kontra led? Trodde alle kjøpte led i dag, så ikke for meg noe annet faktisk :)

 

Er smart-tv verdt pengene mtp nettflix, eller holder det å kjøpe aple-tv synes dere?

 

Årets modell var på tilbud hos Elkjøp til 13 000 kr men koster nå 15 000 kr. I forhold til den prisen (13 000) synes jeg ikke ikke du skal betale mer enn 7000 kr for din brors brukte og det er kun hvis det er toppmodellen. Siden den nå koster litt mer og at 13 000 kr var kunstig billig vil jeg si 8-8500 kr vil være en ok pris for begge.

 

Rent bildemessig er det veldig små sprang som blir gjort av Samsung fra modell til modell så å kjøpe en tidligere modell til redusert pris er ikke dumt.

 

Etter det jeg har forstått så er SmartTV funksjonene i SmartTV-ene ikke like mye brukt som eksterne bokser å det vil jeg tro er en grunn til.

Lenke til kommentar

Høres bra ut!

 

Hva er forskjellen på denne og de nye 4K tvene?

Og når evt tror du at de kan momme til å begynne å falle i pris...? Hva ligger de ca på i dag?

 

4K har 4 ganger så høy oppløsning, kalles også UltraHD.

 

Linket til en 58-tommer lengre opp til 20 000 kr, den billigste seriøse 4K TV-en jeg har sett til nå.

 

Hvor lenge til neste prisfall vet jeg ikke da de allerede har falt en del men tipper om 1-2 år kan du nok få en 65" Samsung til under 20 000 kr.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje valgt den 58-tommer 4K TV-en istedefor 65-tommeren.

Lenke til kommentar

Du burde nok dra til en butikk for å se forskjellen selv mellom Led og Plasma. Min erfaring er at Led fungerer mye bedre i en lys stue enn Plasma, mens Plasma igjen er overlegen når det kommer til sortnivå.

 

Det er umulig å se forskjell på bildekvalitet på tv-er i butikken. Alle har fabrikkinstillinger der lysstyrken er stilt mye opp, og fargene er enten for blå, for rød eller for grønn.

 

 

En god plasma-TV, som er kalibrert, har fantastisk bilde.

 

Men veldig mange bryr seg ikke om bildekvalitet, men kjøper en billig stor Samsung fordi de har hørt det er bra...

Lenke til kommentar

En god plasma er som flere her sier helt konge når det kommer til bildekvalitet, men lider litt av at de har svakere lysstyrke samt blankere skjerm enn LED. Derfor egner de seg ikke like godt i rom med mye vinduer. Skal den stå i et forholdsvis mørkt rom ville jeg sett meg om etter en rimelig TXP55VT50Y som er fjorårets modell, men tilnærmet identisk årets modell (TXP55VT60Y). Dette er en vanvittig rå tv!

 

Om du foretrekker LED så kommer Philips ut med en ny 60" nå, tviler dog på at du vil få den til under 20 lapper. Ellers er Sony's KDL55W905 også et godt alternativ.

Lenke til kommentar

 

Det er umulig å se forskjell på bildekvalitet på tv-er i butikken. Alle har fabrikkinstillinger der lysstyrken er stilt mye opp, og fargene er enten for blå, for rød eller for grønn.

 

 

En god plasma-TV, som er kalibrert, har fantastisk bilde.

 

Men veldig mange bryr seg ikke om bildekvalitet, men kjøper en billig stor Samsung fordi de har hørt det er bra...

Samsung sine topp modeller har fantastisk bildekvalitet, så det er nok derfor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...