Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - smort1 - 35mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte bildet, smort1. :) Jeg vil utfordre deg til å ta et par "smått og nært" fra utfordringen din "Stort og smått, nært eller fjernt...". Det er mye stort og fjernt - så smått og nært vil bringe litt dynamikk til samlingen. :)

Takker, Mr. Sanders! :)

Jo da, det kommer noe "smått og nært", etterhvert....(venter bl.a. besøk av noen "bevingede oktoberobjekter".....). Oktober er en måned med maaaange dager, vettu.... ;)

Lenke til kommentar

Fantastisk landskap og nydelig ettermiddagsstemning.

Takker, JorunT! :)

Tre flotte landskaps-bilder allerede, ikke dårlig. Det første var spesielt vakkert....

Takker, RandiA! :)

Fine landskapsbilder. Allikevel liker jeg bilde 2 av Seilet og omegn aller best med fint innhold og komposisjon.

Takker, Linepusle! Var fornøyd med kompen i bilde 2 ja! :)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke like spennende lys på det siste landskapsbildet som det første, men her danner skyene repetisjoner av forgrunnen, noe som redder det hele inn. Utrolig langbeinte de krabatene der, men ikke lette å få has på med en 35mm ikke-makro.

Takker, k.n.b! :)

At 35mm'n ikke akkurat er egnet til "macro" er helt sikkert, og hadde vel gjerne sett at jeg hadde valgt som Kenneth S (55mm f/2.8 AI S), men det får bli en annen gang. For nok prøve å holde meg ikke altfor nært på, med 35mm'n! ;)

Lenke til kommentar

2.oktober var finurlig! Morsomt observert og fin effekt.

 

"Langskank", heter de det hos deg? Ekle krek har mange navn. :wee:

Takker, HelloKjersti! :)

Ja, av en eller annen grunn kaller vi den Langskankmygg, merkelig egentlig, men jeg vet ikke hvordan navnet har oppstått..., har bare "arvet" det.... ;)

Lenke til kommentar

Navnet skjemmer ingen, langskankbein synes jeg var artig, jeg har alltid kalt den stankelbein. Er vel ikke så rart at den også kalles langskankbein, skanken er det samme beinet som hos oss er skinnebeinet/leggbeinet. At disse er lange på dette krypet er det vel ingen tvil om, men stygge synes jeg ikke de er. Tenk å skulle manøvrere med seks av de tynne greiene der.

Lenke til kommentar

Navnet skjemmer ingen, langskankbein synes jeg var artig, jeg har alltid kalt den stankelbein. Er vel ikke så rart at den også kalles langskankbein, skanken er det samme beinet som hos oss er skinnebeinet/leggbeinet. At disse er lange på dette krypet er det vel ingen tvil om, men stygge synes jeg ikke de er. Tenk å skulle manøvrere med seks av de tynne greiene der.

Takker, JorunT! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...