Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke etter endring av disk størrelse


Anbefalte innlegg

Jeg hadde er problem om at jeg var full på C disken. Jeg lastet ned er program som heter EASEUS partition manager og frigjor plass med å faktisk slette D disken (den var helt tom) og legge alt plass over på C disken. Nå ville programmet at PCen skulle rebootes, så jeg gjorde det. Nå ble det problemer.

PCen restartet, men i oppstarten så var det bare en svart skjerm. Jeg brukte da av/på knappen på PCen og fikk restartet den sånn. Jeg bruker Windows 8 forresten. Det som skjer nå er at oppstsrtsskjermen kommer. Får ikke inn bilde siden jeg er på mobil. Den har Asus logoen og en loading ikon ting tang. Dem holder på i fem sekunder. Nå er skjermen svart og oppe i hjørnet står det: EASEUS partition manager master boot mode. Deretter så begynner det på nytt og sirkulerer sånn. Har gjort masse research, men finner ingen løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt ut disken og koblet den til en annen PC. Kan bruke USB adapter.

Så ville jeg sjekket Diskbehandling hva status er. Og kanskje brukt MBRlister for mere info.

 

Synd du valgte Easus for å gjøre en så enkel operasjon. Du kunne gjort det samme i Diskbehandling, det hadde vært både enklere og tryggere.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe problem at det er en laptop, pleier ikke være vanskelig å ta ut disken.

USB adapter koster ikke mer enn et par hundrelapper.

Men du får selv vurdere hvilke alternativ du har.

 

Det du kaller "disk på noen mb" er for det første en partisjon, ikke en disk. Kan fort bli forvirrende å blande begrep.

Denne er typisk på 100 MB, og er System-partisjonen som booter fra BIOS. Du har vel ikke slettet den?

At denne er der gir da ingen grunn til å velge Easus framfor Diskbehandling?

Joda, Easus kan sikkert brukes, men man bør ikke velge en vanskelig metode når en enkel metode kan gjøre det samme.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg brukte easus fordi den lille partisjonen var i veien for å kunne utvide C. Den var imellom C og ubrukt plass, da funket det ikke. Planen min med å bruke easus var å flytte den lille partisjonen vekk sånn at den ikke var i veien, men da jeg ikke klarte det, så bare sletta jeg den.

Broren min hjalp meg litt i begynnelsen, han har en del peiling. Men han kunne ikke forstå hva den lille partisjonen var for noe, hvis ikke diskbehandling hadde tatt vekk funksjoner for å slette den osv så hadde han sletta den selv. Faren min har windows, men ingen sånn liten merkelig partisjon.

 

Anyways, sikkerhetsmodus funket ikke. Så da sa han broren min at eneste utvei var å reinstallere windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...