Gå til innhold

Lovegame's nye treningslogg!


Lovegame

Anbefalte innlegg

Hei folkens. :)

 

 

 

Var endelig på tide å få en ny logg jeg kan drodle litt i. Som flere vet gikk jeg drastisk ned i vekt og følte meg generelt tusen ganger bedre "forrige" gang jeg trente. Les mer om dette her.

 

Hadde så sommerferie med mange turer på fjellet samt skog og mark, men var ikke samme strukturen i treninga. Om noen lurer gikk jeg også opp 5kg i sommer, vel fortjente kilo! :p

 

Blir ikke å tenke så mye på vekt denne gangen da jeg ikke har mye overflødig fett å tenke på.

 

 

 

Er nå student i Trondheim og har meldt meg inn på Nidarø Treningssenter, greie priser og alt jeg måtte trenge av vekter.

 

Treningsprogrammet er som følger:

 

Mandag: Utholdenhet og kjerne

Onsdag: Muskulær utholdenhet (8-12 reps)

Fredag: Eksplosiv styrke (5-8 reps)

 

Tar kardioøkter utenom om jeg ellers føler meg opplagt, er som regel jævlig gåen dagen etter disse øktene.. :p

 

 

 

Skal ta en rask oppdatering av hva jeg har trent siden jeg startet:

 

Mandag 09.09

Intensiv "magetrening" med fokus på kjernemuskulatur. (følger program en kompis har).

 

Tirsdag 10.09

To timers kardioøkt, rask gange og rolig jogg. Prøver å hente inn kondisen igjen her... :p

 

Onsdag 11.09

Styrketrening. Markløft, knebøy, benk og romaskin. 2x10min med elipsemaskin før og etter trening.

 

Fredag 13.09

Styrketrening. Markløft, knebøy, benk og romaskin. Curls for the girls.

 

Mandag 16.09

Magetrening. "Mobbe push-ups", planken og mange andre øvelser som virkelig gjor meg ødelagt i magen..

 

Onsdag 18.09

Styrketrening. Knebøy, romaskin og diverse andre øvelser jeg virkelig ikke kan navnet på.

 

Fredag 20.09

Styrketrening. Død og helvette.

Kjørte flere sett med Markløft, benkpress og knebøy.

Markløft 1sett, 8 reps 60kg, 1sett 8 reps 95kg, 1sett, 8 reps, 115kg.

Benkpress 3 sett, 8 reps, 60kg. (sliter litt med balansen her..)

Knebøy 1sett 8reps 40kg, 1sett 8reps 60kg, 1sett 5 reps 80kg.

Pluss diverse andre øvelser som jeg ikke kan navnet på.

 

Ikke det mest imponerende på noen måte, men er ikke akkurat i superform etter sommeren. :p

 

 

Kommentarer og slikt blir som alltid satt pris på!

Skal begynne med faste oppdateringer etter trening med info om hva jeg har trent og hva jeg spiser.

 

Blir å komme med mer info her om mine kortsiktige og langsiktige mål etterhvert. :)

 

 

 

 

Stay tuned.

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får følge med på denne også,selv så er formen jeg bygget opp til og med juli nesten helt borte pga. bihulebetennelse som har plagd meg siden august,men er på bedringens vei.

Alt jeg fikk gjort var noen fjellturer når man følte seg såpass.

 

Men heldigvis så er bihulene begynt å bli litt bedre,hadde min første sykkeltur i skauen uten å måtte ta så mange pauser i går kveld.

 

Her er ett bilde fra en tur jeg hadde i august(mobil):

 

 

post-187889-0-63467300-1379753115_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til! Jeg skal fortsette å følge med på deg, for du er flink! Bra du ikke gir opp :)

Takker! Gir ikke opp jeg nei, skal bli stor nå! :D

 

Får følge med på denne også,selv så er formen jeg bygget opp til og med juli nesten helt borte pga. bihulebetennelse som har plagd meg siden august,men er på bedringens vei.

Alt jeg fikk gjort var noen fjellturer når man følte seg såpass.

 

Men heldigvis så er bihulene begynt å bli litt bedre,hadde min første sykkeltur i skauen uten å måtte ta så mange pauser i går kveld.

 

Her er ett bilde fra en tur jeg hadde i august(mobil):

 

 

Er bare å stå på! Selv har jeg ikke sykkel lenger da jeg rett og slett ikke har råd til å kjøpe ny sykkel (den "gamle" står igjen hjemme i nord). Så blir lite trening ute sett bort fra jogging.

 

Følger her :) Lykke til!

Takker!

 

 

 

Skal snart på trening, skal kjøre en ren kardio-økt i dag. Tenkte 30min på sykkel og 40min på elipsemaskin, eller noe i den duren. :)

 

Dagens matplan:

Frokost/lunsj - 3 brødskiver med servelat og ett eple.

Middag - 400gr kjøttdeig med ris og sweet and sour chilisaus.

Proteinshake etter trening

Kvelds - Omelett i store mengder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Treninga på lørdag gikk helt greit, kjente at jeg var ødelagt i overkroppen etter fredagen men hadde ren kardio så var ikke så ille. :)

 

I dag hadde vi kjernemuskulatur + mage, samt at vi kjørte "pull-up challenge" (ta så mange pull-ups man klarer, gjenta til man ikke klarer en eneste lenger). Pluss gåturen til og fra treningssenteret på 3km hver vei. :p Har busskort, men føles så teit å ta buss til og fra trening. :nei:

 

I morgen satser jeg på 1t kardio, onsdag skal vi melde oss på trappeløp.... Med tanke på min nåværende kondisjon kommer det til å bli et sant helvete, men den som intet våger intet vinner!

 

Maten i dag:

Frokost - Skål med havregryn og melk

Lunsj - 4x brødskiver med servelat

Middagen uteble, spiste en pakke nudler og et par brødskiver da jeg ikke har fått handlet inn ordentlig mat..

Proteinshake og stekte egg etter trening/kvelds.

 

post-69676-0-99358300-1379967654_thumb.jpg

 

Bra dag!

Lenke til kommentar

Meget bra styrkeøkt i dag!

 

Hadde eksentrisk trening i dag. Dips, pull-ups, trening med manualer.

10 minutter sykling før og etter trening.

Aner selvfølgelig ikke hva alt av øvelser heter, men hadde blant annet pyramideintervall med manualer

(26kgx12, 20kgx12, 16kgx12, 12kgx12, 10kgx12, 6kgx12, to sett.)

Samt masse andre øvelesr, ikke spesielt mye vekt, men mange repetisjoner.

 

Var snakk om trappeløp i dag, men har hatt en aller helvettes gangsperre i leggene, problemer med å gå riktig i morrest..

 

Alt i alt en fantastisk trening, var på studioet i cirka to timer. Utslitt når jeg var ferdig! :p

+ 4km gåtur hver vei.

 

Maten i dag:

Frokost - Yoghurt

Lunsj - 2x brødskiver med salami

Middag - Verdens største omelett. Snadderlainen.

Etter trening/kvelds - 400gr kjøttdeig med ris og en proteinshake.

 

Drikker nesten ikke kaffe lenger da vi ikke har kaffetrakter på skolen (faktisk), men drikker tre til fem liter vann hver dag.

 

Kosebilde fra pyramideintervallen og min hårete fot:

post-69676-0-80264900-1380148021_thumb.jpg

 

 

Ellers var jeg en halvmeter fra å bli påkjørt når jeg gikk til treninga, om ikke annet hadde jeg en mengde adrenalin å bruke...

 

Fredag er det eksplosiv styrke, gleder meg!! :D

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar

Fredag 27.09

 

Hadde eksplosiv trening igjen. Få reps, løfte tungt.

Kjørte knebøy, benk, hantelpress, markløft og gud vet hva andre øvelser. Var 3 timer på senteret, hadde mildt sagt en aller helvettes økt. Husker ikke helt nøyaktig hvor mange reps osv, men veldig lik fredagen før. Tok 145kgx3 i markløft for første gang i mitt liv, gikk veldig greit men var på slutten av settene så var ganske sliten. Kunne sikkert tatt mer om jeg hadde vært forberedt på det.

 

Helgen lå jeg for døden med gangsperre, var jævlig bare å gå de 3-4km hjem etter treninga.

 

Mandag 30.09

Magetrening og kjernemuskulatur. Følger eget program sammen med treningskompisen min. Aner ikke hva noen av øvelsene heter, er 6 "lette" øvelser vi skal utføre så mange ganger som mulig på 60 sekunder. 3 rundet med alle øvelsene.

 

Går glipp av treninga fredag som kommer nå da jeg har ferie og skal hjem (ingen tilgang på treningssenter desverre, skal dog kjøre et "hjemmeprogram").

 

I dag blir det muskulær utholdenhet OG eksplosiv styrke. :)

 

 

Noen kosebilder av diverse middager siste dagene

 

post-69676-0-10815800-1380707939_thumb.jpg

post-69676-0-06395700-1380708052_thumb.jpg

post-69676-0-37599000-1380708098_thumb.jpg

 

 

Ellers virker det som jeg har en grei utvikling i styrketreninga, skal bli flinkere å skrive hva det er jeg egentlig løfter. Må nesten begynne å ta notater under trening for å huske alt. :p Grunnen til at jeg ikke har oppdatert her på noen dager er at jeg rett og slett har vært jævlig sliten...

 

Følg med videre!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Joda, ferien er over og jeg trener fremdeles, vært litt slapp til å oppdatere grunnet... jeg vet ikke. :p

 

 

Uansett, gårdagens trening (fredag, eksplosiv styrke)

 

10m oppvarming spinning.

 

Knebøy.

Varmet opp med stanga, 12 reps.

1x8x60kg

1x8x70kg

1x8x80kg

 

Markløft.

Varmet opp med stanga, 12 reps.

1x8x75kg

1x8x115kg

1x6x145kg

 

Enarms roing.

Varmet opp med 12 reps, 12kg.

1x8x24kg

1x8x32kg

1x8x38kg

1x8x42kg

 

Pull-ups.

3x5, kroppsvekt.

 

Benk. (På dette punktet var jeg sliten, derfor ikke tungt i benken. :p )

Varmet opp med stanga, 12 reps.

1x8x60kg

1x8x70kg

1x8x80kg

 

10 min spinning på slutten.

 

Alt i alt en meget bra trening!

 

Lite med bilder av mat og annen da jeg ikke har hatt tid til å ta bilde, men går for det meste i kjøtt, kjøtt, kjøtt, egg, pasta, ris, kjøtt, kjøtt. Og noe brødmat. :)

 

 

Vurderer å starte på godteri/brus kutt igjen, bare 2-3 måneder. Kommer tilbake med mer info om startpunkt. :)

 

 

Neste uke starter jeg med fire treninger istedet for tre, følgende "program":

 

Mandag: Overkropp

Tirsdag: Føtter og rygg

Torsdag: Overkropp

Fredag: Føtter og rygg

 

 

Enkelte kardioøkter blir kjørt utenom når jeg ellers har tid og føler meg opplagt.

 

 

Fortsettelse følger.

Lenke til kommentar

Mandag 21.10

 

10 min oppvarming på sykkel.

 

Hadde overkropp. Aner ikke hva halvparten av øvelsene heter. MYE mageøvelser, push-ups osv.

Tok pyramideintervall med manualer. (Løftet vektene over hodet).

 

Øvelsene så slik ut:

26kgx10

20kgx10

14kgx10

10kgx10

6kgx10

3x klapp med hendene.

 

Ble tatt uten pauser. Tre sett med to minutter pause mellom hvert sett.

 

Kjørte noen andre øvelser og på overkropp, men vet virkelig ikke hva de heter.

10 min spinning på slutten.

 

Pluss gåturen 3-4km hver vei til senteret.

Hadde en aller helvettes gangsperre i dag i hele overkroppen utenom ryggen. :p

 

Alt i alt en veldig god økt.

 

 

 

Skalstraks ned på trening igjen! Oppdaterer senere eller i morgen med hva jeg trente og hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Gårdagens trening. 22.10.

 

10 min spinning som oppvarming.

Og så en haug med øvelser jeg ikke kan navnet på. Kompisen min som jeg trener med sier han henter øvelsene fra olympiatoppen, hva enn det vil si. Hvertfall, mange repetisjoner, lette vekter.

10 min spinning etter trening.

 

Pluss de 3-4km spasering hver vei.

 

Skal starte å ha med meg notatblokk når jeg trener så jeg kan skrive ned hva alt faktisk heter.

Men rygg og føtter var det som ble trent, og fyttifaen jeg fikk kjørt meg. :)

Var en flott økt. Restitusjonsdag i dag. :)

 

Matplanen bestod av

 

Frokost - Ingenting... dumt

Lunsj - To brødskiver med salami

Fire egg før trening

400gr kjøttdeig og pasta samt proteinshake etter trening.

 

Føler jeg spiser litt lite for tiden, selv om jeg er konstant mett. Merkelig.

 

 

Noen med gode tips om ting jeg kan "lage" av kjøttdeig? Kjøttdeig er jo så og si gratis her i Trondheim, så er for det meste det som blir kjøpt til middag. :) Ikke hver dag selvfølgelig, men 3-4 dager i uka..

 

 

Skal teste maksløft (1RM) om en måneds tid i Mark, Benk og Knebøy. Etter det skal jeg oppdatere målene mine. Progresjonsbilder blir tatt i neste uke.

 

Stay tuned!

 

 

 

Edit# Og noe annet som er litt gøy. Tenker som sagt ikke særlig på vekt per nå da jeg prøver å bygge så mye jeg klarer gjennom vinteren. Men har gått opp 3kg i vekt, og mer av magen er borte på samme tid. Gøy å gå OPP i vekt uten å legge på seg fett! :p

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oida, nesten ikke oppdatering på over en måned!

Er vanskelig å skrive treningslogg når jeg ikke aner hva alle øvelsene heter. :(

 

 

Har trent mandag/tirsdag og torsdag/fredag siden forrige gang jeg logget.

Spiser som en hest og trener mye tung styrke

 

"Maksløft" pdd:

 

Knebøy: 120kg (veldig lett løft, muligens prøve meg på 140kg innen neste uke)

Markløft: 170kg (med belte)

Benk: 80kg (har 100kg som 1RM noen år tidligere, kommer seg raskt dit igjen)

 

Planken kjører vi som regel 3x1min, to ganger i uken (opp fra 4x30sec)

Har også intervalltrening 5x4min annenhver tirsdag istedet for vanlig trening.

 

 

Alt i alt går det jævla bra med treningen, skal prøve å holde dere oppdatert på det jeg kan navnet av øvelser hvertfall.

 

 

Om noen har noen kommentarer eller lignende blir jeg veldig glad for det. :)

Lenke til kommentar

Flott! :D

 

Fredag 15.11

 

For det meste legday.

10 min sykling, oppvarming.

 

5x5 pull-ups, kroppsvekt.

 

Supersett:

Roing 8x40kg, trapezius/rygg flyes 8x6kg

3 sett.

 

 

Knebøy

10 reps med stang som oppvarming.

5x60kg

5x70kg

5x80kg

5x90kg

5x100kg

1x140kg, NY PERS!

 

Markløft

 

10 reps med stang som oppvarming.

5x75kg

5x105kg

5x125kg

5x135kg

5x145kg

 

Enarms roing

10x10kg oppvarming.

 

5x20kg

5x26kg

5x32kg

5x38kg

5x44kg

 

 

Bicepscurl med stang

 

10 reps med stang som oppvarming.

5x20kg

5x25kg

5x30kg

 

 

Dagen gikk forholdsvis greit. Var ikke helt der under treninga, vet ikke hvorfor. Men ny pers i knebøy, ass almost to the grass!

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...