Gå til innhold

Mista win 7 plata mi


Rampage^

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg nå?
Det er en retail win 7 home premium, og jeg klarte å søle en halvliter øl inn i maskina. så jeg har bytta alt untatt hdd. Men nå er systemet litt ustabilt. er jo annet hovedkort en original install f.eks.
Så tror at et ny install vil funke, men har ikke plata mi lenger. Er ikke mye hjelp å få hos MS så håper noen her har noen tips.

Jeg er ikke fremmed for å laste en .iso, selv om det kanskje ikke er lov i LilleBill sine øyne.

Men det er tross alt lisensen jeg har betalt for.. ikke cd/dvd'en?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt søk her på forumet og du finner sikkert 20 tråder om akkurat dette...de fleste med løsning.

 

Kortversjonen:

Last ned denne .iso filen fra DigitalRiver (100% trygg og lovlig), det er Windows 7 Pro 64bit Norsk versjon.

Last ned Windows 7 USB/DVD tool fra Microsoft og legg .iso filen du lastet ned på en minnepenn.

Gå så på minnepennen og fjern ei.cfg filen fra Sources mappen.

Start så opp fra minnepennen og du vil få opp et valg under installasjonen om hvilken versjon du vil installere. Da velger du jo den versjonen du har lisens til.

 

Om du ikke har noen minnepenn og må bruke DVD, blir det litt mer jobb.

Da må du f.eks bruke UltraISO for å redigere .iso filen du lastet ned. (prøveversjonen fungerer ikke til dette, så du må betale)

Da fjerner du ei.cfg filen fra sources mappen før du lagrer .iso filen for å så brenne den redigerte .iso filen over på en DVD.

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du ber om hjelp, men tar deg ikke tid til å lese innleggene folk poster? Alt du trenger skrev jeg i post nummer tre i denne tråden...enklere kan du ikke få det.

sorry, siden oppdaterte ikke skikkelig.

Jeg så kun posten fra Hobbynerden når jeg skrev på nytt.

Ingen grunn til å bite hodet av noen, shit happens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...