Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Squeezebox duet og Altibox problemer


Anbefalte innlegg

hei, kjøpte meg en bruk Logitech duet her om dagen da apple tven var alt for hakkete på altibox ruteren.

 

Har nå også det samme problemet med squeezeboxen, det spiller i ca 10-20 Sec også begynner den enten å buffre eller bare stopper.

 

kan man kjøre en router via squeezeboxen og pcen sånn at man bypasser altibox ruteren oppe i topp etasjen? men enda ha den på nettet?

har lest at altibox sin router ikke egner seg noe til streaming over nett..

bruker netflix på pcen og på ps3´n og det fungerer som bare det. samt at jeg har benker nettet til rundt 10.5mbps her nede og signal på ca 70-80%

 

tenker å kjøpe denne til å linke macen og squeezeboxen mot hverandre

 

http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/WNR612/netgear-n150-classic-tradlos-router

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å ringe altibox for å sette routeren i bridge modus og deretter sette opp din egen router i topp etasjen. Altibox sin router har store problemer med p2p protokoller.

 

Kan forøvrig anbefale denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1163664

denne er meget enkel å sette opp som repeater dersom du kun har behov for å øke rekkevidden/signalstyrken på ditt trådløse nettverk, eller som standalone router dersom du ender opp med å sette altibox sin router i bridge modus.

Lenke til kommentar

starta macén i bootcamp med win 7 for å teset det. nå funker det helt utmerket :O

 

ja har lest noe om altibox og p2p og det ikker noe å skryte av, merka det godt med apple tv´n.

 

får prøve å bruke det en stund nå og se om det fungerer helt utmerket eller ikke :)

 

Edit: Funka en stund men så begynte det igjen. teset opp farten nå igjen og fikk 7.66Mbps ned og 12.19mbps opp. Altibox

^

kan man kjøre sånn at man går gjennom pc---router---squeezebox

 

har ikke tilgang til øver etasjen da jeg leier leilighet nede.

Endret av hansol123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...