Gå til innhold

Hjelp til ny 27", 2560*1440, <7 ms, 4000 kr maks


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vil ha:

- 27"

- 2560*1440

- Justerbar fot (trenger å ha skjermen høyt oppe)

- 5-7 ms responstid maks (spiller av og til)

 

 

Kom akkurat over denne, Philips 272P4QPJKEB:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776858#extra

 

Den virker til å ha "full pakke", og i tillegg til en OK pris (3800 kr). Noen bedre til den prisen? :)

 

På forhånd takk for hjelpen! :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderte den jeg også, men siden den ikke var på lager så kjøpte jeg Phillipsen :) Om det skulle være noe å utsette på den, så får jeg isåfall benytte meg av angreretten :)

 

Synes forøvrig at det er rart at den Dell-skjermen står som bestillingsvare. Den virker utrolig god, så skjønner ikke helt hvorfor ingen tar den inn. :hmm:

 

Redigert: Ser i ettertid at det var jeg som søkte for detaljert, som igjen gjorde at jeg bare fikk opp treff fra Komplett og MPX (som har den som bestillingsvare). Det er visst mange som har den inne. Men ser at responstiden er 8 ms (grått-til-grått), mens denne er 6 ms på Phillipsen. Kanskje fargene er bedre på Dell-en.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ja, ser den har fått en del skryt for bildekvaliteten :) (i forhold til prisen selvsagt), så til bilderedigering er den nok bedre enn Philipsen :)

 

Om noen likevel skulle vite om en 27" 2560*1440 skjerm som egnes til FPS-spill, så gi en lyd! :) Men hittil har jeg egentlig ikke funnet noen som oppfyller disse kriteriene (med mindre man punger ut 7-8000).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er ca samme skjermen, men uten justerbar fot, ja :) Jeg fikk Philipsen i dag og er veldig fornøyd med skarpheten og fargene! Skal teste den i BF3 og CS:GO senere.

 

Er det forresten noen som vet om hva som trengs for å måle etterslep av skjermen? Må jeg ha fancy kamera- og måleutstyr? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, ser den har fått en del skryt for bildekvaliteten :) (i forhold til prisen selvsagt), så til bilderedigering er den nok bedre enn Philipsen :)

 

Om noen likevel skulle vite om en 27" 2560*1440 skjerm som egnes til FPS-spill, så gi en lyd! :) Men hittil har jeg egentlig ikke funnet noen som oppfyller disse kriteriene (med mindre man punger ut 7-8000).

Hei. Jeg kjøpte for en måned siden Dell U2713H. Den fungere helt bra på spill, ok respons tid 6ms, mens den noe billigere U2713HM har 8ms, men har ikke sjekket om det er store forskjellen. Du får jo ikke spilt i 3D, hadde en slik en før men solgte den på Finn. Betalte 5100 kr for den, mens HM versjonen er kanskje noe som 1200 kr billigere. Har to ASUS GTX 770 2GB DirectCU 2 OC i SLI og det hjelper nok. Men så er det nå slik at en sjelden får i pos og sekk. Skjermen har jo en suveren fargegjengiving med en max oppløsning på 2560x1440. Så om du ikke er "Spillegal", så er de gode valg, særlig prisen tatt i betraktning. Jeg er alle fall storfornøyd. Alltid noen som vet bedre men den og den absolutt ypperlige HM versjonen (Som min far har) er gode valg. Tror ikke jeg har sett noen rimeligere en HM versjonen som koster rundt 4000 kr. PS. om du har for mange penger, så finnes det en ASUS modell 31,5 tommer med en oppløsning på "brukbare" 3840x2160, og en "hyggelig" pris på rundt 29.000 norske kroner.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjøpte for en måned siden Dell U2713H. Den fungere helt bra på spill, ok respons tid 6ms, mens den noe billigere U2713HM har 8ms, men har ikke sjekket om det er store forskjellen. Du får jo ikke spilt i 3D, hadde en slik en før men solgte den på Finn. Betalte 5100 kr for den, mens HM versjonen er kanskje noe som 1200 kr billigere. Har to ASUS GTX 770 2GB DirectCU 2 OC i SLI og det hjelper nok. Men så er det nå slik at en sjelden får i pos og sekk. Skjermen har jo en suveren fargegjengiving med en max oppløsning på 2560x1440. Så om du ikke er "Spillegal", så er de gode valg, særlig prisen tatt i betraktning. Jeg er alle fall storfornøyd. Alltid noen som vet bedre men den og den absolutt ypperlige HM versjonen (Som min far har) er gode valg. Tror ikke jeg har sett noen rimeligere en HM versjonen som koster rundt 4000 kr. PS. om du har for mange penger, så finnes det en ASUS modell 31,5 tommer med en oppløsning på "brukbare" 3840x2160, og en "hyggelig" pris på rundt 29.000 norske kroner.

Når jeg tenker meg om finnes det et par billige skjermer med høy oppløsning, men har ikke lest noe om de. Glemte å si at Dell skjermene er veldig justerbare, noe jeg setter stor pris på. Den forrige, Samsung s27950D, kunne du ikke justere en millimeter hverken opp eller ned/side vei eller sette den på hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...