Gå til innhold

Hvordan installere GTA IV på steam?


Anbefalte innlegg

Jeg trodde å klokke maskinvare gikk ut på å endre frekvensen/hastigheten målt i hertz, ikke størrelse på minne? Kan man klokke ned minne? Eventuelt, kan man klokke opp minne???

 

Eller er det et forsøk på trolling?

Man kan klokke ved å endre både på klokke-frekvens, spenning, multiplikatorer og buss-frekvens.

 

Foreslår at du leser deg opp litt før du kaster trollekortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multiplikator:

 


In computing, the clock multiplier (or CPU multiplier or bus/core ratio) measures the ratio of an internal CPU clock rate to the externally supplied clock.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Clock_multiplier

 

 


Underclocking, also known as downclocking, is the practice of modifying a synchronous circuit's timing settings to run at a lower clock rate than it was specified to operate at.

http://en.wikipedia.org/wiki/Underclocking

 

Forklar gjerne hvordan underklokking, frekvens, spenning, multiplikator og buss kan påvirke minnemengden.

 

Eventuelt kan man skalere minne ned i størrelse?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Multiplikator:

 

 

 

 

Forklar gjerne hvordan underklokking, frekvens, spenning, multiplikator og buss kan påvirke minnemengden.

 

Eventuelt kan man skalere minne ned i størrelse?

 

Jeg har overhodet ikke påstått at overnevnte kan påvirke minnemengden.

Jeg påpekte derimot at det ligger mer i overklokking enn å justere på frekvensen til prosessoren.

 

Det er trolig godt mulig å endre tilgjengelig minne hvis man har rett programvare og chipset etc som støtter det. Jeg ser iallefall ingen årsaker til at det ikke skal være prinispielt mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...