Gå til innhold

Uregelmessigheter ved valget?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat gjort unna mitt første valg :) (Som egentligikke er så mye å skryte av, da jeg alt er rukket å bli 30 år), men skjedde noe ved valglokalet som jeg av en eller annen grunn reagerte VELDIG på.. Og, jeg vet ikke om dette er vanlig, eller enda værre, om det i det hele tatt er lov - men:

 

Når jeg skal inn i valglokalet (Rosenholm skole), så blir jeg ved inngangen møtt av en trivlig kar, og det jeg oppfatter som en valgfunksjonær, som jeg hilser på, og antar kanskje skal sjekke legitimasjon/ønske meg velkommen/fortelle meg noe praktisk eller noe, men han tar meg imot på følgende måte:

 

"Hei, velkommen :) Vil du ha en stemmeseddel for arbeiderpartiet?"

 

Merker at jeg blir helt satt ut av dette.. Stemmeseddel? Nå? Fra AP? Føler at denne måten å bli tatt imot på bryter helt med forestillingen jeg på forhånd har hatt - om at valglokalet skal være en totalt politisk nøytral grunn ...

 

Er dette noe som bør rapporteres til noen? :S Har en skikkelig uggen følelse av dette.. Kanskje spesielt siden dette valglokalet ligger der det gjør, på rosenholm med _høy_ andel innvandrere som stemmer. Og, jeg har skjønt at det i innvandrermiljøer er miljø for at man fort kan bli uglesett/bli holdt utenfor/presset etc dersom man ikke stemmer som det forventes av en - og dette kan sikkert føre til ytterligere press for å stemme på AP for nevnte folkegruppe?

Endret av andjoha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta imot stemmeseddelen, og krølle den sammen foran øynene hans og kaste den på bakken / gulvet :rofl:

 

Hadde vært morsomt å se ansiktuttrykket på politikeren da.

 

Jeg har selv vært utsatt for noe litt grovere. De veileder deg også helt inn i stemme-avlukket. Altså for å lære opp nye. Det er helt greit det der. Men, det jeg opplevde som er langt i fra greit, det er at mannen sa: Så tar du denne følgende stemmeseddel og legger i konvolutten. Det var jo stemmeseddelen fra det partiet han representerte, så utgjort.

 

Han tok ikke å la stemmeseddelen opp i veggstativet heller etterpå før han gjorde det riktige som er å forlate stemme-avlukket og la deg få stemme i anonymitet. :)

 

Hadde jeg rapportert ham, så er jeg sikker på at han hadde blitt bedt om å ryke og reise fra stemmelokalet av oposisjonspartiene. :dribble:

 

Noe jeg ikke gjorde. Hadde ikke like sterke baller da. Det er litt trist at politikerne skal forsøke påvirke usikre unge velgere på en slik skitten måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...